2012 blir 2013.

 2013-01-01    13:13:00   av:.
Nu är det otroligt nog ett nytt år, som bjuder på mycket nytt, jag är ju till exempel senior nu - häftigt och lite pirrigt! :)
 
Kort om 2012.
* Vi fick säga hej då till en av stallets fina hästar och hennes i magen 7 månader gamla fölunge, vi saknar er båda hos oss, vila i frid kära B!
* Tyvärr så hade vi mycket otur och många olyckor som drabbade oss, detta resulterade i många tuffa veterinärbesök.
* Dorn skadade sig i hagen tidigt under året, bröt bäckenet och fick hänga i hängmatta i 14 veckor på Strömsholm - där jag besökte honom varje dag.
* Dorn kom hem från Strömsholm och vi har under senare delen av året börjat träna smått igen!
* Dutch och jag har tillsammans tävlat på stora tävlingar som bland annat bjudit på vinst i Saumur där vi fick höra nationalsången spelas bara för oss!
* Två av våra fina hästar kvalade och deltog på Falsterbo Horse Show!
* En ny häst har inhandlats till företaget, lilla Freddy som snart fyller 3 och är under inridning!
* Flera hästar har sålts och flyttat till nya hem, bland annat fina Kaka som nu bor i Sydafrika!!
* I stallet har det kommit och gått flertalet fina träningshästar som varit här på utbildning och tillridning, det har alla gånger varit lika kul att se ett lyckat reslutat!
* Jag har varit stolt tränare under många lektioner detta år, duktiga elver har gjort många dagar lyckade!
* Danny har gjort ett grymt bra tävlingsår som förtjänar att hyllas lite extra med vinst i SAMTLIGA sterter som han gjort med mig i Msv B som sexåring!
* Jag och min kära vän Rebecca lyckades ramla över och rädda vår Sparv, som vanvårdad inte var långt ifrån döden i juli, men är nu är stark, frisk och inriden!
* Sanna Nilsson Dressyr Butiken invigdes i början av året och har nu haft ett bra första år, med avslut på vår första (men absolut inte sista) mässa vid Stockholm International Horse Show!
* Jag och Dutch fick möjligheten att vara en vecka på träningsläger hos Anky van Grunsven, vilket var fantastiskt och absolut inte sista gången!
* Vår andra egna uppfödning fick se dagens ljus i slutet av juni, Tainted Love SN blev hans namn, han kallas dock Liam till vardags och är världens coolaste lilla kille!
* Jag och Dutch var uttagna i landslaget och fick representera Sverige på EM i Schweiz där vi gick till final och placerade oss på en ärofylld 12e plats!
* Året har bjudit på många nya vänner och bekantskaper som har gjort mitt liv rikare!
* Sist men inte minst vill jag Tacka alla de unerbara människor som hjälpt och stöttat mig under året, ni har betytt så otroligt mycket för mig!!
 
Kort om 2013.
* Jag hoppas först och främst att vi får ett lyckligt och friskt år!
* Vill gärna tävla på internationella tävlingar som första års senior, lilla rundan förstås!
* Planerar träingsveckor i Skåne och kanske även i Holland!
* Ska ta lastbilskörkort - ett måste!!
* Önskar att både Quinzy och Ceazanne föder ett varsitt friskt och vackert föl i vår/sommar!
* Vill kvala och rida Falsterbo Horse Show med unghästarna!
 
Nyårslöften.
* Jag ska spendera fler timmar på kontoret, pappersarbetet är minst lika viktigt som att rida för ett lönsamt företag.
* Lära mig att ta dagen mer som den kommer, uppskatta och njuta av alla små goda ting och stunder!
* Innan året är slut SKA jag ha ett lastbilskörkort!!
 
Hoppas att 2013 bjuder på lika många härliga tillfällen som 2012 gjort, men med mindre skador och olycksfall för oss och alla andra med djur och människor!
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se