St George debut med Dannyboy.

 2013-04-29    02:17:12   av:.
Nu är debuten gjord, jag är ganska nöjd med resultatet med tanke på förutsättningarna, men tyvärr inte med ritten i sig..
Dagens tävling avklarades i en lätt storm, fy sjutton vad det blåste när vi lastade ur grabben och gjorde iordning honom. Täcken flög all världens väg, påsar och pallar likaså. Inte optimalt på en 7-åring som är lagd åt det heta hållet ;) Framförallt inte när man klär på sig en frack som slår mot ryggen på denna grabb för första gången i hans liv (hade inte ens tänkt på att han skulle tycka att det var konstigt). Nu i efterhand så förstår jag att han reagerade lite på detta i blåsten som var, som tur är så tar han ju allt väldigt bra så det tog inte länge innan han var totalt obrydd med detta! Det var dock mycket annat som störde i blåsten så jag tyckte att vi båda hade lite svårt att slappna av, kanske var det även lite nervositet.. (?)
Iaf väl inne på banan hade jag en spänd känsla, kunde inte sätta fingret på om det var jag eller Danny - troligtvis båda.. En spänd och blåsig framridning gav sina små spår och jag tyckte att jag gjorde lite missar. När det inte kändes optimalt med ridkänslan, red jag inte riktigt så mycket som jag borde. Det är lite för svåra uppgifter för Danny att hanskas med på egen hand och detta resulterade i en del dyra missar, som tex slarvfel i båda serierna.
Jag var inte nöjd med min insats, men vi fick fina lovord från domarna och totalt 62,5 % (retligt nog 0,5 % från Falsterbo kval..)
 
Trots att jag inte är nöjd med ritten så måste jag säga att det är en fantastisk debut för min 7-åring! Nu längtar jag bara till nästa försök, vilket blir redan till helgen!
 
Dannyboy.
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se