Uppdatering från Lista.

 2012-10-20    00:03:00   av:.
Det rullar på så fort här i stallet, har inte hunnit skriva några inlägg här på kvällarna utan nu har det blivit lite mer tidsinställda allmänna pryl-inlägg de senaste dagarna - vad tycker ni om de inläggen förresten, är det intressanta?
 
Iaf nu ska jag berätta lite vad som händer här i mitt hem, i måndags började dagen med att vi besökte Strömsholm - inte så dramatiskt denna gång som tur var - utan nu var det Sibell som hade en inbokad tid. Sibell har alltid varit lite spänd i kroppen och jag tyckte nu att det var dags att kolla upp vad det kom ifrån. Hon röntgades på Strömsholm för några veckor sedan och nu var det dags att gå igenom vad bilderna visade. Utskotten från ryggraden sitter väldigt tajt hos henne och detta kan behöva opereras. Planen är nu att hon ska tillbaka till Strömsholm nästa vecka och göra en skintröntgen, så får vi se vad fortsättningen på historien blir. Men jag hoppas och tror att vi kan lösa detta problem för henne, det är ju en riktigt riktigt fin liten häst!!
På eftermiddagen så fixades stallet och alla de andra hästarna sköttes efter att de varit ute i regnet.
 
Tisdagen spenderades enbart hemmavid, lämnade inte ens gårdsplanen. Men det är skönt ibland, att bara vara hemma och låta dagen rulla på. Morgonen ägnades åt kontorsjobb för min del, då Malin och Rebecca tog hand om  hästarna på bästa sätt, strax innan lunch hjälptes vi åt att städa lite i stallet.
Malin slutar jobba vid 12, då jag och Rebecca tillsammans med hästarna tar lunch, strax efter detta hoppade jag upp på Dorn - som inte var drogad denna gången heller! Det gick mycket bra, han är lite väl pigg nu när han inte får något lugnande innan ridpassen men han sköter sig bra tycker jag! Idag provade vi även på ett par travsteg, inte många men bara för att testa balansen och att han är jämn och rak. Vilket fungerade jätte bra!! Märks dock att han tycker att det är jobbigt både fysiskt men framförallt psykiskt - han var helt slut efter vårat 15 minuters långa pass.. Men det är härligt att se hur fantastiskt nöjd han är med att få "jobba" igen!
 
Under onsdagen var jag knappt hemma, massor med ärenden och tandläkarbesök, men han med att rida några hästar. Bland annat ett dressyrpass på min fina Dutch, som var såå duktig! Vi tränade på bytena i varje och lite passagetänk i traven. Framförallt bytesserierna blev riktigt bra, jag hittade verkligen rätt i känslan helt plötsligt!! Det var bra för mig att bara göra det utan hjälp från någon tränare, vilket jag tidigare alltid velat haft när jag och Dutchen ska träna på just detta svåra. Han blir lätt stressad och jag är rädd att om jag gör något litet fel så förvirrar jag för honom och backar i det han äntligen lärt sig. Men efter de lyckade träningarna med Liane förra veckan så tänkte jag att det fick bära eller brista, nu var det dags, och bar gjorde det! Och ännu bättre än vad jag kunnat tro och hoppas! För när jag blev själv med tekniken, kände jag verkligen efter ordentligt och hittade rätt knappar - (till mig själv, kom ihåg att hålla vänster sida lite rakare i bytena med mer stöd på vänster tygel och driv framåt mer tillsammans med byteshjälpen för att få bytet rakare. Och våga mer!) Jag var iaf jätte nöjd efter vårat pass, vilket Dutchen också verkade vara då han i två timmar stog och väntade på berömgodis (vilket han fick men ville ha mer av)! :)
 
På torsdagen hade jag lite ärenden under dagen och var en sväng til Stockholm, men efter lunch han jag med lite egen ridning och att avsluta arbetsdagen med en att hålla en lektion samtidigt som Rebecca var snäll att klippa lurv-Limbery. Fredagen var lite likadan, dock  så bytes resan till huvudstaden ut mot möten på hemmaplan, bland annat med Anders Svensson som säljer vår fantastiska "Gravity Line" (som jag kallar vibben till vardags)! På eftermiddagen sköttes hästarna här i stallet och så hade höll jag en lektion - vilket är fantastiskt roligt när man har så duktiga elever!
 
Något mer som konstateras nu när vecka 42 snart är slut är att Sparven inte är långt ifrån att klassas som "inriden", hon har nu haft ryttare på ryggen utan ledare och det går över förväntan! Super snäll och klok liten häst, jag är så fantastiskt lycklig över att vi kunnat ge henne en andra chans i livet!!
 
Detta blev ett ganska långt inlägg, men det fanns en hel del att berätta efter några veckas dåligt bloggande :)
Ha nu en bra helg alla fina läsare där ute, det tycker jag att vi alla förtjänar i detta höstmörker!
 
Sparven får denna veckas guldstjärna (i jämn strid med Dutch..) <3
 Anna

Det är jättekul att få följa allt som händer på din fina gård och även dina resor. Jag tycker det roligast när du lägger upp bilder på dina hästar. Vore kul med lite fler filmer :p Men dom bästa bilderna tycker jag är från er hästshop. Jag har shoppat hos er några gånger men bor en bit bort, så bilder på vad ni har i butiken är jättekul :)
Sen har jag en liten önskan. Jag har sett att Dutch har så otroligt fina knoppar när du åker iväg på tävling. Kan du inte göra en videoblogg på hur du får dom så himla snygga, skulle vara jättekul att se :)

 2012-10-21    00:37:57
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se