Två dagar med Knytis gänget.

 2012-10-12    00:12:00   av:.
Nu har jag och Dutch varit på Ericsberg i två dagar och tränat med Knytkalaset, så roligt och inspirerande!
 
Dutch har gått som en dröm, helt fantastiskt duktig har han varit!!
Vet inte varför vi haft detta genombrott just nu, vet inte heller om det håller i sig (vilket jag realistiskt sett inte tror heller) men det kändes iaf som vi tog några steg framåt i vår utveckling!
Konstigt är också att det gått så bra just dessa dagar, då Dutch klipptes i tisdags och av det alltid blir lite extra känslig - resulterar i lite sadeltvång och liknande. Detta blir ännu värre då han spänner sig när han fryser och passande nog har det varit jättekallt nu när han precis blivit klippt.. Allt detta har tydligt märkts av i börajan av våra träningspass - framförallt igår.
Men som sagt, när denna spänning släppte, gick det hur bra som helst!
 
Dutch har varit så lugn och harmonisk! Positiv till allt arbete och inte ifrågasatt en enda grej (vilket brukar vara hans paradnummer i vanliga fall)! Vi har börjat träningen mot GP på allvar nu, lite byten i varje - bara två till fyra åt gången så att snyggingen behåller lugnet och att det inte blir "för svårt och jobbigt". Vi har även försökt hitta passagen och piaffen utan att Dutch stressat upp sig. Och jag kan inte vara nöjdare med honom, han har verkligen blivit en annan häst de sen jag köpte honom!! Underbar känsla!!
 
Jag har nog lite filmklipp som mor min fixat, är det något ni vill se? :)
 
En bild bjuder jag på redan nu;
 Natasha-Dressyrhörnan

Ja jättegärna :) Är så otroligt skoj att se er :) Är knytis öppen eller stängd träning? Tänkte om man får komma och titta? :)

Svar: Då ska jag fixa lite filmklipp som kommer upp jär på bloggen :) Egentligen är det ingen stängd träning, men att träningen äger rum är inget som annonseras ut i förväg. Så det är upp till de som äger anläggningarna att avgöra om publik är välkommen eller inte, just nu håller vi till på Tullstorp, Ericsberg eller Brolöten. Om du är intresserad av att komma och titta så ber jag dig kontakta ägarna till de ridanläggningarna :)
Sanna Nilsson

 2012-10-12    09:28:39     URL: http://dressyrhornan.blogg.se
 malin

Snyggaste ekipaget! och matchningen är ju som vanligt perfekt, butiken håller helt klart måttet på extremt fin utrustning :D

Svar: Tack Malin! Ja det är tur att vi har butiken ;)
Sanna Nilsson

 2012-10-12    20:13:28     URL: http://malinvz.blogg.se
 ida

Jag har också varit och ridit på Ericsberg, dock för att jag var där och provred en häst förra året. Otroligt vackert ställe! :) Underbar bild dig och dutch också :)

Svar: Okej, kul :) Ja det är verkligen superfint på Ericsberg och familjen bonde samt all personal är otroligt trevliga!Tack!
Sanna Nilsson

 2012-10-13    14:17:35     URL: http://idalundell.blogg.se
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se