Övergång till vintertid i stallet.

 2012-10-05    00:30:20   av:.
Idag har vi gjort vinter här i Lista, nu är sommaren slut, hur tråkigt det än är.. Alla beteshästarna har kommit in i stora, torra och varma boxar och ska nu stå på stall fram till vårens återkomst.
På ett sätt tycker jag att det är lite mycigt att ha alla "hemma" och inne igen, att stänga dörrarna om vår stora flock och mysa medan vi väntar på varmare tider. Men å andra sidan blir det nästan dubbelt så mycket jobb med alla hästar inne, allt tar längre tid och är tyngre. Och sen är detta ett tecken som visar på det faktum att vintern faktiskt snart är här (!) och det är enligt mig hemskt - jag hatar snö, mörkret och framförallt kylan!!
Menmen, inte mycket man kan göra något åt.. bor man i Sverige så gör man helt enkelt. Och då väljer jag att se detta från den ljusa sidan och mysa med flocken i vårt fina stall där det iaf är varmt och skönt!
 
Som sagt alla beteshästar har tagits in idag och alla har badats, de var leriga från topp till tå typ.. Allihop verkade nöjda över att kliva in i nyströdda boxar och få mumsa hö :)
 
Förövrigt så var hovslagaren på besök en kort stund, han skodde Hernandez och slog på en tappsko på Tintin och meddelade att han kommer på nytt besök på måndag för att sko resten av alla djur!
Även Annika var här och behandlade Malte, Limbery, Hernandez och Dutch, vilket alla de fyra grabbarna tyckte var fantastiskt skönt!!
Jag red bara Dorn, Tintin och Sibell för dagen, men det fanns ju mycket annat att göra idag som ni hör :)
 
Sista bilden jag har på Kaka i Sverige. Hoppas att resan går bra snygging!
 moa

Hej :D Fina fina Kakan som ska åka :( :) :D Kram Moa

Svar: Hej Moa! Javisst är det lite sorgligt, men jag troratt han får det bra :) Kram
Sanna Nilsson

 2012-10-05    19:44:40     URL: http://moaahlen.blogg.se
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se