Högt tempo!

 2012-10-27    22:08:05   av:.
Det är högt tempo här i Lista, speciellt då jag känner mig lite småsjuk - förkylning som resultat av detta höstväder!
Menmen, sjuk eller inte, hästarna behöver samma omvårdnad som vanligt, på gott och ont.. De går iaf bra, Limbery har varit riktigt fin de senaste dagarna och även Dutchen har glänst medbyten i varje på våra ridpass! Dorn verkar lite trött efter att jag följt Rådebergs råd om att pressa honom lite mer, men det är väl ett bra resultat antar jag (?) då har jag väl lyckats med det jag blivit beordrad av herr veterinären!
Imorgon kommer vår kära equterapeut Annika och behandlar Dutch, Dorn, Limbery, Hernandez och Malte så dessa killar ska få två lugnare dagar. Men på onsdag och torsdag kommer herr Jansson upp till E-tuna för träningar så då blir det andra bullar, jag har dock bara två träningstider per dag inplanerade denna gång, men det räcker gott och väl :)
 
Nu ska jag ta lördagskväll på riktigt (såhär efter kvällsfodringen) och imorgon är det stalljobb som gäller, vi ska nämligen få en ny häst för inridning i stallet och det ska bli riktigt kul att se vad det är för en liten tjej. Mycket spännande söndagsarbete!
 
Arkivbild som gör mig glad på fina Limbery!
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se