Hejdå fina lilla Kaka!

 2012-10-04    00:04:00   av:.
Klockan 5 imorse lastade vi Kaka här hemma och han kördes sedan ner till Skåne där han fick vila i en box på Hviderup under dagen. På eftermiddagen var distriktsveterinärerna på plats och gjorde en export besiktning på honom, vilket gick hur bra som helst! Klockan 18 kom transporten från Holland som hämtade upp denna fina ponny. De borde nog snart vara framme i Holland, där ska han nu stå i ett par veckor i karantän för att sedan flyga till sitt nya hem i Johannesburg, Sydafrika.
Känns lite overkligt hela den här historien, snart är han så långt bort vår fina Kaka! Men det är samtidigt såå häfigt att en ponny som är svenskfödd och utbildad under detta tak snart kommer glänsa på tävlingsbanorna i Sydafrika!
Jag önskar honom och hans nya duktiga ryttare stort Lycka Till med allt de tar sig för och jag hoppas att jag kan få lite bilder mailade till mig från dom så att vi alla kan få se hur Kaka har det där långt långt borta!
 
 EG Cauchy, en ponny som jag lovar kommer att briljera i sitt nya hemland!
 Paulina

Ska han gå som hopp eller dressyrponny där nere? :)

Svar: Lite både och, även fälttävlan, men jag har en känsla av att det blir mestadels hoppning då hans nya ryttare verkade mest intresserad av det :)
Sanna Nilsson

 2012-10-04    01:28:08
 Anonym

Är det en svensk familj som bor där eller hur kommer det sig att dom letar häst i sverige? :)

Svar: Mamman i familjen är svensk, men de hade letat ponnyer i precis hela världen! :)
Sanna Nilsson

 2012-10-04    08:58:18
 bella

wow sydafrika? :o spännande! hur kommer det sig?

Svar: Ja det är lite häftigt! :) De hade hittat mig och mina hästar på internet och hörde av sig om att de var intresserade av Kaka, efter att de varit här och provridit var de helt såldaa över honom! :)
Sanna Nilsson

 2012-10-05    10:02:22
 Zandra

Är han såld oprovad som de flesta internationella försäljningarna, eller har de varit uppe? =)

Svar: De var häruppe och provred honom i slutet av augusti, en super trevlig familj och dotterna var riktigt duktig att rida och Kaka passade henne väldigt bra! :)
Sanna Nilsson

 2012-10-08    09:13:46     URL: http://zidressage.wordpress.com
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se