En stalltjej's helg.

 2012-10-22    00:05:00   av:.
Helgen, ja denna helg har varit ganska bra, trots regn och förkylning.
 
Igår hade jag butiken öppen och vi hade fått en ny prislista med rekomenderade utpriser för alla Bucas grejer - hur härligt känns det inte att märka om precis alla varor till nya och lägre priser!? Alla täcken är nu minst 100 kronor billigare och även schabraken, grimmorna ochgrimskaften har fått nya mycket roligare prislappar!
 
Efter butiksjobb blev det hästjobb, ett blött sådant då alla hästar var genomblöta efter en deras hagvistelse i ösregn.. Inte så roligt kanske, men desto roligare var det faktum att alla hästar var på gott och srbetsvilligt humör!
 
Kvällen spenderade jag i goda vänners lag, händer inte jätteofta, vilket gör det hela såå mycket mer speciellt och fantastiskt trevligt! Skönt att ibland få klä upp sig och vara en mer "normal 21-åring" och inte bara en stalltjej som tänker, känner och andas häst! (trots att jag älskar min livsstil)
 
Dagen har varit som en vanlig söndag, något lugnare än vardagarna, men ändå stalltid och mycket jobb. Lilla Liam hade under dagen troligen gått omkull i hagen så mycket tid lades på att känna och klämma på honom och kolla var han hade ont.. Stackars lillen ville nämligen inte riktigt belasta sitt ena bakben, men då han verkar pigg och glad ändå, så valde jag att avvakta med att kontakta veterinär till hur vi vet hur han imorgon. Hoppas på att han är lite "blåslagen" och att mamma Lisa kunnat "pussa bort det onda" under natten!
 
Sist och slutligen så anlände en häst som ska vara här på tillridning ett tag, fler hästar i stallet är alltid lika trevligt :)
 
Nu är det dags för mig att gå till sängs, imorgon drar en ny arbetsvecka igång, som startar med besök från hovslagaren - vilket är tur då Dutchen trampade av sig en sko igår.. Alltid är det nåt med dessa hästar ;)
 
Stalltjej och mysföl i sommarhagens leriga miljö - livet på en pinne!
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se