En fredag i stallet.

 2012-10-12    21:12:36   av:.
Dagen har spenderats i stallet, ovanligt eller hur? ;)
Tyvärr så blev dom planerade träningarna för MJ inställda nu i veckan då han fick träningstider med landslaget för egen del, kändes trist men vi lhär i Lista lyckades fylla dagen bra ändå!
 
Började med lite kontorsjobb för min del, det finns alltid mer att göra på den fronten och dyker hela tiden upp nya "måsten". Vi fick sedan besök av två trevliga människor från Örebro som tittade på anläggningen och handlade i butiken, alltid lika roligt när folk ser positivt på mitt och mina hästars hem :) Även ett besök av två något yngre tjejer från Eskilstuna var här och shoppade i butik och från vårat lilla "secondhorsegear" lager och detta besök var precis lika trevligt!
Hade också säljare från three horses (petrie, sprenger mm) som visade nya kollektioner till butiken här hemma och en representant från LRF som ville boka konferensrummet för att ha deras årsmöte här i år igen (det hade de nämligen 2011 också) - roligt med nöjda kunder som återkommer!!
Även veterinär Christina var här en stund och fixade alla papper för att lilla Liam ska få sitt pass, så det är nu skickat till ASVH och lillkillen är officiellt döpt till Tainted Love SN!
 
Hästarna glömde vi självklart inte bort, trots att det var en lugn dag på den fronten, Dutch hade vilodag och stog bara en kvart på vibben - jag tyckte att han förtjänade det då han varit så otroligt duktig de senaste träningsdagarna!
Jag fick nån liten knäpp tror jag och beslutade att jag skull rida Dorn utan lugnande idag,han har de tidigare gångerna efter olyckan fått lugnande bara för att han ska hålla sig på mattan.. Men idag bestämde jag som sagt att det var tid att prova på om jag och vildingen klarade oss utan. När jag stog med honom på vibben innan passet så var han vääldigt taggad och jag kände av illamåendet av att ångra mitt kanske förhastade beslut.. - då var det ju så dax att ändra sig och fega ur kan man ju inte göra, det var bara att bita ihop. Och hör och häpna, vi överlevde båda två!! Dorn var lite för vild för vad man skulle önska och satte verkligen prov på min balas ett par gånger.. Men jag satt kvar och han höll sig på alla fyra benen hela det 15 minuters långa passet!
 
Förutom Dorn så joggade jag Sibell, Limbery och Malte - alla tre var duktiga och fick bara träna på lite grunder i låg och rund form utan någon direkt press på sig för dagen. 
Som ni märker var det mycket som hände här denna fredag, så roligt så :))
 
Nu blir det lite fredagsmys resten av kvällen, imorgon ska jag ta mig heela vägen till stellet igen ;)
 
Dorn på vibben innan dagens pass, den sekund som han stog still ;)
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se