Anky schabraken!

 2012-10-15    11:53:00   av:.
Den bästa utrustningen jag och Dutch kan tänka oss är Anky schabraken, det är faktiskt det enda Dutch behagar att gå med under sadeln - på riktigt! Så fort jag lägger på nåt annat schabrak så spänner han sig och får till sist ont i ryggen. Han är kanske ovanligt känslig och bortskämd, men det är iaf Ankys schabrak han valt och jag förstår honom!
Även jag väljer dessa schabrak om jag ska peka ut mina favoriter - de är snygga, form och färg håller perfekt i tvätten, de ligger still och lämnar aldrig skavsår på hästen, de är mjuka och fördelar trycket från sandeln på ett ypperligt sätt! Men framförallt så är de tillverkade i high-tech material, vilket är fantastiskt! Insidan på schabraken är gjorda i så kallat Coolmax material som ger bästa komfort mot hästens päls, men som framförallt transporterar bort all fukt!
 
Några färger på Anky schabrak som Dutch hade på ryggen när vi var i Moorsele, Belgien tidigare i år :)
 
Det som är kul att se när man kommer ut internationellt och tävlar är att människor från precis alla nationaliter använder utrustning från Anky's kollektioner till både häst och ryttare, säkert 70 % av alla kläder, schabrak och lindor man ser är från Anky! Detta märke är så stort och ledande utomlands och jag tror att det har mycket med att göra att produkterna bara är tillverkade i fantastiska material och på ett miljövänligt sätt!
 
Som sagt, Anky's schabrak är det enda min Dutch vill använda och jag är inte direkt besviken över hans "val", det skadar ju inte att det till alla schabrak finns otroligt bra och snygga lindor i matchande färg! Eller att dessa är betydligt billigare än andra liknande märkesbenlindor! (fyra mia's lindor kostar tex ca 378:-)
 
Självklart kan man köpa dessa fantastiska schabrak i Sanna Nilsson Dressyr Butiken, vi säljer även lindorna och massor med snygga kläder från samma märke!
Schabrakens pris; 599 :- 
Lindornas pris (för alla 4 st); 259 :-
 Lisa

Hej! Är på jakt efter schabrak som passar min stora pålle. Dom flesta har en tendens att se små ut på honom. Hur är Anky's schabrak i strl?

 2012-10-15    13:38:15
 Eleine

Jag älskar också ANky's schabrak men mina glider något så fruktansvärt under sadeln. Hur får du dem att sitta kvar? Har också fårskinnspadd under sadeln och har alltid trott att det är pga den som schabraket glider ;)

 2012-10-15    14:31:42
 Karin

Visst ser dom snygga ut men hur är dom i storlek?
Sen är det väl lite så att det man sparar på lindorna får man lägga ut på schabraken för dom kostar ju 100.- mer än Mia's, samma pengar som man sparat innan. Men, vem har sagt att det är billigt att ha häst:-)

 2012-10-15    19:09:53
 Matilda Holmström

De har inte legat still på någon av mina hästar, trots sadlar som legat/ligger 100% bra (Jimmy kollar dem). Vad gör man då? Vad är felet liksom, haha? De är ju så snygga..

Svar: Jätte konstigt, jag har aldrig haft några problem alls med att de flyttar på sig, vet att Mattias aldrig heller haft problem med det (de använder också Anky schabrak) och jag såg inte någon tendens till detta problem när vi var hos Anky heller.. :S Ja de är verkligen sjukt snygga och såå bra! Synd att du inte kan använda dom!
Sanna Nilsson

 2012-10-15    20:44:50     URL: http://matildaholmstrom.se
 Anonym

Jag älskar också dessa schabrak! De ligger jättebra på mina hästar! Fattar inte hur det kan strula med dessa schabrak? :P

 2012-10-15    23:20:05
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se