Borta bra men hemma bäst!

 2012-05-04    19:52:58   av:.
Nu känns det äntligen som om vi kommit tillrätta här hemma, fått chans att packa upp allt och börjat tvätta - det är sjukt mycket tvätt efter en vecka borta i hemskt väder! Nu har jag oxå börjat lägga över alla bilder från Frankrike på datorn, så ni ska snart få se :)

Hästarna här hemma mår bra till det stora hela - lite tappskor och sånt men annars är vi på topp, Dorn har dock inte fått komma hem än :/ Han har inte lagt sig ner efter att han i söndags togs ner från hängmattan.. Och innan han är redo för hemgång vill veterinärerna se att han kan resa sig upp själv. Vilket är svårt att bevisa om man inte vill lägga sig ner, ibland önskar jag verkligen att man kunde prata med dom och få dom att förstå vad man vill och oxå få svar om varför han väljer att inte göra på det sättet. Gör det fortfarnade för ont, eller har han bara "glömt bort" hur man lägger sig? Snart är det iaf 13 veckor på Strömsholm för stjärnan, tänk vad lång tid det är! Längtar så tills han är hemma igen!

Måste bara tillägga att jag delar ut en guldstjärna till fina lilla Rulle den här veckan, han är så grymt härlig att rida! Vilken ridbarhet och vilka gångarter! Så positiv och duktig, han är bara 4 år men tränas redan lätt A rörelser! Jag är så extremt avundsjuk på den ryttaren som kommer få honom som tävlingsponny en vacker dag, jag önskar verkligen att jag fått ha honom under min ponnytid!! :)

Som en liten extra sak måste jag ju tillägga att det är underbart att ha häst såhär på våren, vi har ridit ute mycket de senaste dagarna här i Lista. Så fint väder, inga elaka insekter och precis lagom sval temperatur! Hääärligt!


Tintin och Kaka på en liten kvällstur i det fina vädret :)
 Maria

Hoppas att han får komma hem snart! Vad kostar det att ha hästen så länge på Strömsholm? Vågar knappt tänka på det!

 2012-05-11    16:32:50
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se