Hemma i Lista igen.

 2012-06-21    01:20:57   av:.

Rullade in på gårdsplanen här hemma igår, då med en tom lastbil :( Dutch fick stanna kvar nere på Hviderup, ridhuset byggs om här hemma så jag har bara utebanan att rida på.. Inte så farligt tycker jag, men det känns inte som helt optimala förberedelser inför EM - träningen kan ju ändras lite pga vädret och så.. En annan sak som spelade roll i beslutet av att låta Dutch vara kvar i Skåne var resorna, det blev ju 60 mil kortare resa för honom nu och det blir också 60 mil kortare resa ner mot Schweiz för snyggingen. Eftersom han rest så mycket den sista tiden så tror jag att det är bra för honom att slippa dessa 120 mil i lastbilen. Det känns dockjättekonstigt att inte rida honom varje dag, det har jag ju gjort i 2 år helt själv.. Men nu blir Mattias ansvarig för motioneringen, det är ju inte så långt kvar till jag åker ner dock. Kanske hinner med en kortare tränings visit under dessa veckor också, hoppas det! Men det beror på hur det blir med Lisas föl, när det lilla livet behagar komma ut :) Hon ska ha den 28/6, så det är inte långt kvar nu! 
Spännande!! 

Dagen hat ägnats åt att packa upp alla grejer som varit med i Tyskland och mycket har jag hunnit tvätta, trots detta så är det mycket kvar att tvätta - helt sjukt va grejer det är! 6 djur har motionerats och jag och Rebecca avslutade dagen med att äta glass och njuta av solen i den stora sommarhagen tillsammans med Lisa, Zessan, Aliss och Bell som var hur mysiga och kjeliga dom helst! Extrem sommarkänsla!

Imorgon ska Dorn tillbaka till Strömsholm för återbesök, jag är jättenervös men hoppas verkligen på att få bra besked!!
Dags att försöka sova några timmar, natti!


Zessan,  tjocka Lisa, Rebecca, Bell och Aliss :)

 Emma N

GUD vad stora tjejerna har blivit :D

 2012-06-25    22:18:22
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se