Svar på frågestunden!

 2012-07-18    09:58:00   av:.
stella               
                                                                          
Vad har du för mobil? =P nyfikenienstrut    
 
Svar: Samsung Galaxy S II tror jag att den heter.. /Sanna   
 
 
Anonym               
 
Gillar du att rida i lag och representera Sverige?   
 
Svar: Ja, om det är bra lagkamrater så tycker jag att det är kul att rida i lag :) Representera Sverige tycker jag är spännande då det är i internationella sammanhang och jag känner mig stolt för att få göra det! /Sanna

 

Anonym               

Hur är det att rida mästerskap? 
 
Svar: Jag tycker att det känns väldigt stort att rida mästerskap, det är ju det jag konstant tränar för att få göra :) /Sanna 
 
 
Therese               
 
Vad har du gått för utbildningar och hur gammal är du?   
 
Svar: Jag har gått "Hantverksprogrammet" med hästinriktning på gymnasiet. Efter det började jag jobba direkt :) Jag fyllde 21 år i maj. /Sanna  
 
 
Anonym               
 
Kan du inte berätta lite mer om Dutch? Vad hade han gjort innan du köpte honom? vad har du för mål med honom?        

Svar: Lite info om honom finns i ett inlägg med rubriken "Go Dutch III" i kategorin "Hästarna". När jag köpte honom hade han varit godkänd hingst ibåde Tyskland och Holland men eftersom han var väldigt vild så kastrerades han nåt år innan jag fick köpa honom för att se om han lugnade ner sig - vilket den dåvarande ägaren inte ansåg att han gjorde.. Hon vågade inte rida honom eftersom han kastat av henne många gånger så han ställdes för försäljning hos toppryttare i Holland, han fick då starta några klasser i lilla rundan. :) Fråga gärna igen om du undrar någt mer!

Målet var att i år vara med i landslaget och det har vi ju lyckats med, nu får jag se om hans säljs under året eller om han blir kvar som tävlingshäst hos mig - under tiden kommer vi tävla så mycket vi hinner och träna mot U25 klasserna :) /Sanna

 

Maja               

Hur kommer det sig att ditt nya ridhus byggs om redan? Och hur går det med Dorns rehabilitering? Härligt att se att du kämpar så för att han ska bli bra :)   

Svar: Byggfirman som byggde räknade fel på vissa saker, tex så isolerade de för lite - så detta har de nu fått fixa till :) Dorn skrittas och står på vibben varje dag, han har även börjat få gå i hagen igen vilket han gillar! Jag hoppas att jag får lägga sadel på honom igen om några månader :) /Sanna

 

Anonym                

Varför bor du inte i Skåne? Det gör ju dom flesta ryttarna..       

Svar: Jadu, jag är född i Eskilsuna och har familj, släkt och vänner här uppe.. Nån måste ju rida och träna här med, eller hur!? :P /Sanna
 
 
Tove               
 
Jag såg att en annan stor bloggare inom hästvärden skrivit stt hon tyckte att det ofta var för mycket "bling" i dressyrsporten , tycker du att "bling" är snyggt eller fult? Instämmer med Alexandra ovan, du och din blogg är bäst av alla!! Känner dig inte men tycker så mycket om dig och ditt sätt att skriva och beundrar dig massor ridmässigt!! Ha en bra sommar och Lycka till på EM!!       
 
Svar: Okej, självklart kan vissa saker bli lite för mycket "bling och glamour" i hästtidningar och affärer ibland, jag tycker att det är viktigt att saker och ting funkar praktiskt eftersom vi ska hantera stora djur i en skitig och tuff miljö! Men jag älskar "bling", som sagt så länge det funkar praktiskt, så tycker jag ju mer desto bättre! :D Gud va kul att höra!! Tack så mycket, å ha en bra sommar du med! /Sanna
 
 
Olivia Larsson
 
Vad har du för tävlingskläder? Alltså vilka märken på vitaridbyxor och hatt osv..
 
Svar: Vita ridbyxor - Pikeur, kavaj - Pikeur, frack - Anky, stövlar - Petrie, hjälm - Champion, hatt - Christy's, handskar - Roeckl.. tror att det var typ allt :P /Sanna
 
 
Alexandra               
 
Din blogg är min favorit, tycker att du verkar vara den duktigaste och mest ödmjuka personen i hela "hästbloggar" gänget!! Jag indrar varför du valt att träna för en trnare som bor så långt ifrån dig som Mattias gör, hur kommer det sig och varför valde du honom? :) 
 
Svar: Vad glad jag blir av att läsa dessa rader, det värmer verkligen! Det var en ren slump att han kom upp och höll träningar på min hemmaklubb och min dåvarande tränare mer eller mindre tvingade mig att träna för honom - vilket jag är evigt tacksam för! Nu har jag tränat för honom i 8 år och har ingen plan på att byta tränare alls! :) /Sanna
 
 
Blomma
 
Jag undrar hur du gör med allt foder under utlandstävlingarna? Har du med dig allt eller kan du köpa på plats?
 
Svar: Vi har allt med oss i lastbilen, hö och kraft som ska räcka i ett par veckor :) /Sanna
 
 
Madde
 
Vad ska fölisen heta? 
 
Svar: Jag har inte riktigt bestämt det än.. Några förslag? :) /Sanna
 
 
Madde
 
Tack för en jättebra blogg, jag älskar den och bli lika gladd varje gång jag ser att du hunnit uppdatera! :D Jag har funderat på hur du kan ha fått så himla bra kontakt med din tränare Mattias och hans fru - så att dom åker med på tävlingar och så? :)
 
Svar:  Så roligt att höra!! :D Ja, det är nog för att jag tränat för Mattias så länge (8 år) och eftersom jag varit hemma hos honom och hans sambo ganska mycket så har jag ju lärt känna henne väldigt väl också! Vi går helt enkelt bra ihop :) De har med åren blivit mer och mer involverade och engagerade i min träning och i mitt tävlane :) /Sanna  
 
 
S
 
Jag undrar hur du kan säga att "alla hästar e tillsalu" menar du att jag skulle få köpa Go Dutch av dig? Nee, trodde väl inte dee!
 
Svar: För att det är så, alla mina hästar är till salu! Absolut, för rätt pris skulle du få köpa honom. /Sanna
 
 
nyfiken
 
En allmän fråga. Jag bara undrar hur det känns att ha världens starkaste morbror?
 
Svar: Hehe, det är fantastiskt!! Speciellt då han är starkare än Pippi långstrup och därför bär runt på hästar hela dagarna - väldigt prkatiskt när man har ett helt stall fullt av sådana! ;) /Sanna
 
 
Fanny
 
Vad är den högsta klass du tävlat? =)
 
Svar: Intermediaire 1 på nationell nivå. /Sanna
 
 
Maria 
 
Jag är nyfiken på vad det kostade att ha din häst så länge på Strömsholm och om det täcktes av försäkringen? Jag hade min häst tio dagar på Strömsholm och det gjorde stort hål i min plånbok. Mår han bättre nu?
 
Svar: Det var väldigt dyrt, men försäkringen gick in och stod för för nästan hälften av alla kostnader - vilket var mycket mer än vad vi trott att de skulle göra eftersom att ingen av mina hästar är speciellt högt försäkrade. Är mycket tacksam över att vi fick hjälp från Agria utan att behöva bråka om det!
Han mår helt klart bättre och verkar inte ha så ont längre, vi vet dock inte om han kommer att komma tillbaka helt - det får visa sig efterhand :) /Sanna
 
 
P
 
Jag undrar om du saknar något när du är iväg och tävlar på dom långa resorna, eller om ni kan ha allt med er?
 
Svar: Nja, det mesta som behövs är med.. Jag saknar dock familj, vänner, hundar och de hästar som inte är med :) /Sanna
 
 
Malin
 
Hej! Äntligen! Jag har länge undrat om du anser dig vara en utav världens bästa ryttare? Du har inte fått det att framstå som det men när du var i Frankrike så vann du ju faktiskt en internationell tävling!! =D Superbra blogg!! Kramizz
 
Svar: Hej! Ne det gör jag inte, jag skulle önska att det var så, men jag är långt ifrån att tillhöra den yttersta  eliten i vår magnifika sport!! Jag måste säga att jag tycker att det är bra att jag inte framstår som att jag tycker det, för det vill jag verkligen inte att det ska verka som. Känns dock smickrande att du tänker på det viset och jag är stolt över att ha vunnit
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se