Kort om dagen.

 2012-07-06    03:46:11   av:.
5/7 Dorn var ute i hagen för första gången sen olyckan. Eftersom min stjärna bara blivit vildare och vildare att leda tyckte jag idag att det var dags för ett nytt steg framåt, inte för att jag egentligen var säker på att det var rätt och skulle gå vägen, utan för att Dorn nu var less på allt gående och därför ställde till en stor skaderisk för både sig själv och oss som ledde honom.. Det fick bära eller brista, men en förändring krävdes helt enkelt. Sist han var ute i hagen hände det som inte fick hända, det var den 5/2 och Dorn hade varit i en hage på 5*5 m. den senaste månaden - detta efter att aldrig varit utsläpp i en hage innan! På nåt sätt som ingen kan förklara bröt han bäckenet och fick köras till Strömsholm - där han blev kvar i 13,5 vecka i sk hängmatta.. Nu, exakt 5 månader senare, drogade vi honom lite lätt och släppte ut honom i en timma i en ca 10*15 m. stor gräshage. Jag var riktigt nervös ska jag ärligt erkänna! Men som sagt, det fick bära eller brista. Och det bar, denna gången bar det och Dorn som var lycklig för att komma ut betade nöjt! Han fick dock bara vara ute i en timme, han får absolut inte springa, så det var bättre att ta in honom innan tröttnat på att äta.. Det känns dock jätte skönt att det gick bra, underbart för honom om han kan få komma ut - blir ju enformigt med boxvilan! Det var nog dagens största händelse här i Lista! Annars är allt bra med hästar och människor :) Dags att sova, vi hörs!!
 Julia

Jag har missat det tror jag.. Vad var det som hände honom och vad är det för skada?

Svar: Svårt att fatta sig kort runt det hela, men Dorn gick omkull i hagen och bröt bäckenet.. Om du vill så kan du kolla i arkivet här till höger och läsa inläggen från början av februari 2012 - där står allt :)
Sanna Nilsson

 2012-07-07    00:47:10     URL: http://ohjuliet.blogg.se
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se