To be continued..

 2012-02-18    01:54:13   av:.

Känner mig nog redo att fortsätta delge er vad som händer här, mest så kretsar ju livet runt Dorn just nu..

Han skiktröntgades i onsdags och man kunde då konstatera en fraktur í bäckenet. Precis som vi anat. Tyvärr.
Jag tror inte riktigt att jag förstått eller accepterat att detta var en stor risk.. Nånstans har jag gått och hoppats på att allt varit en hemsk mardröm och att jag bara helt plötsligt skulle vakna upp till en frisk Dorn. Jag har nog vägrat insett fakta, trots att jag försökt och förstå vad som händer, troligtvis för att skydda mig själv från den värsta besvikelsen.
Efter att ha sett resultatet från skiktröntgen var det dock svårt att inte försöka acceptera hur det ligger till. Det var ju dags att planera konvalescensen hur jobbigt det än känns.. Jag skulle så hemskt gärna önska att planen för vår träning som Mattias och jag gjorde upp innan olyckan fortfarande var den som gällde! Men tyvärr så ser verkligheten helt annorlunda ut.

Planen som lyder nu är som vi befarat, ca 8 veckor i hängmattan för stjärnan. Sedan börjar den långa vägen av att försöka ta sig tillbaka. Jag hoppas att vi med lite tur och mycket tålamod kan träna dressyr på riktigt igen i slutet av 2013.
Det vi iaf vet säkert är att frakturen läker, Dorn kommer att kunna gå efter sin tid i hängmattan, förhoppningsvis så läker det så bra så att han efter nåt års rehabilitering är helt återställd. Det sista vet jag inte, men jag hoppas så oerhört mycket på det och jag ska göra allt jag överhuvudtaget kan för att det ska inträffa!

Jag har förresten fått flera mejl angående artikeln på eurodressage, jag har inte varit i kontakt med personen som skrivit den, men det stämmer ganska bra det som står. Nedan finns en länk;
http://www.eurodressage.com/equestrian/2012/02/16/sanna-nilssons-don-dorn-severely-injured

Jag är faktisk glad att säga att ni kommer att få höra mer om Dorn och hur han mår, det skulle kunnat vara så illa att han fått sluta sitt liv i onsdags kväll om röntgen visat något annat.
Som sagt, med en blandning av sorg och lättnad säger jag "to be continued".


Dorn & Mattias.

 Natasha-Dressyrhörnan

Jag minns honom från sommardressyren på Eriksberg han va min favorit :) hoppas att han kryar snabbt så att jag kan se honom på banan igen :)

 2012-02-18    10:04:52     URL: http://dressyrhornan.blogg.se/
 Erika Krönert Kjellsson (Kumla)

Hej Sanna

Vill bara ge dig en STOR styrke kram efter allt du varit med om. Håller tummarna att Dorn blir bra,min stora vackra fux gick oxå antagligen i kull i hagen men han fick tyvärr någon nervskada o kunde ej styra bakbenen ordentligt så han har fått somna in :((( många tårara har flytet o gör ännu.Så jag förstår din sorg,men du skall se att han kommer bli bra din vackre prins,STOR KRAM till er alla. Erika

 2012-02-18    23:25:15
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se