Knytis 28/2 2012.

 2012-02-29    01:24:12   av:.
Knytkalas träning idag igen och det gick såå bra för mig och min älskade Dutch!! :D
Fick superbra hjälp av Liane och som sagt, kunde inte gått mycket bättre! Vi är verkligen på rätt spår och det känns så lovande inför tävlingssäsongen!

Vi höll som vanligt till på Ericsberg med Knytis gänget, så duktiga ryttare som är med och tränar varje gång och inte är hästarna sämre kan jag lova! Vi har alltid extremt trevligt i en fantastisk miljö och äter alltid grymt god mat! Det är verkligen givande att få träffa "likasinnade" i ungefär samma ålder och få möjligheten att pushas framåt!
Liane Wachtmeister håller i träningarna för oss ungdomar här uppe i landet (Jan Brink tränar gruppen i söder) och detta tycker jag är toppen! Jag har ju tränat mycket för Liane och känner henne väl.
Idag handlade hon lite från Sanna Nilsson Dressyr Butiken (http://sv-se.facebook.com/pages/Sanna-Nilsson-Dressyr-Butiken/135146679937768) eller rättare sagt så tog jag med mig två fårskinnspaddar från butiken till henne enligt önskemål då hon behövde inhandla det till sin dressyrstjärna. Hoppas att de passar! :)

Själva träningen för mig och Dutch idag bestog av allt som på nåt sätt kan kopplas till St George och Inter 1, vi red igenom varenda programdel och finslipade detaljer! Det som vi har haft svårast med har ju varit piruetterna och jag tycker fortfarande att de är det svåraste.. Men idag fick vi iaf till det med superfint! Så härlig känsla när man försöker göra det "svåraste" och provocera fram ett problem att lösa och allt bara sitter! Full kontroll!

Måste även tillägga att min Holländare är så sjukt fin, lång ifrån lätt och med stora attityds problem emellanåt - men han kan verkligen röra sig och han är fröjd för ögat!


Bästa Liane, vackra Dutch och jag såklart!
 Blomma

Ja Dutch är verkligen jättefin. Där har du en fantastisk häst!

 2012-02-29    07:36:50
 Natasha-Dressyrhörnan

Är så skoj att läsa din blogg, verkligen inspirerande till att kämpa på och bli en duktig ryttare :) hoppas att du lägger ut en film :)

 2012-02-29    20:52:19     URL: http://dressyrhornan.blogg.se/
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se