"Fri"dag, not.

 2012-04-20    23:46:18   av:.

Ber om ursäkt för att jag inte bloggade igår, men just när man inte trodde att man kunde stressa mer så drog hela livet på med ännu en växel..
Sitter just nu och äter lite, man måste ju göra det ibland ;) Passar på och blogga samtidigt i ett försöka att vara effektiv - vet inte om det lyckas så bra men jag gör mitt bästa iaf.
Varför denna brist på tid då kanske ni undrar och jo.. först och främst ör det ju det här med att ha 18 hästar i stallet, man kan knappt själv förstå hur extremt mycket tid dessa djur kräver! Helt sjukt! Alltid är det någon som har nåt sår som ska göras rent, de ska borstas, fodras, deras boxar ska mockas, de ska tränas och med de senaste dagarnas hemska väder så har alla djur varit leriga från topp till tå efter vistelsen i hagen - vilket betyder ännu mer jobb när hästarna måste badas och alla täcken och annan utrustning måste tvättas om och om igen.. Jag kan verkligen säga att jag längtar efter sol och värme!
Ovanpå allt detta har det varit massor med extra grejer, tex att besöka Dorn är en grej som tar några extra timmar varje dag..
Men det som startar störst kaos precis just nu är att vi ska åka på långresa redan på söndag, Frankrike och tävlingar är det som gäller i drygt en vecka.. Detta betyder att det är extremt mycket planering och packning för att klara sig borta, men nästan ännu mer planering för att allt här hemma ska flyta på utan problem. Det är tur att jag iaf har världens bästa stalltjejer som jag litar på till 100 % - annars skulle jag aldrig våga mig hemifrån!

Idag har jag börjat packa, tvättat en massa grejer som ska med och planerat mycket med Rebecca inför den kommande veckan - ja, förutom det vanliga stalljobbet och flera motionerade hästar. Har fortfarande mer en hälften av packningen kvar, men jag har iaf någon typ av idé vad jag ska ha med mig. Då är det bara den fysiska delen av packningen som återstår, inget får glömmas - det skulle vara katastrof!!
Har även haft besök av distriktsveterinären som har gjort en resebesiktning på Dutch, han var frisk och kry och redo för resa och tävling. Detta är ett viktigt dokument att ha med sig på utlandsresor, om man blir kollad och inte kan visa upp ett godkänt veterinärintyg är det bara att vända och åka hem igen! Så det ligger nu i tryggt förvar i Dutch pass, viktigt att inte glömma passet bara ;)

Jaja, nu har jag ätit upp och ska fortsätta packa i min lägenhet som mer liknar ett bombnedslag :)
Imorgon blir det en lång dag och på söndag drar vi oss söderut!

Hoppas förövrigt att allt är bra med er kära läsare och att ni har överseende med mina tidsrelaterade problem!


Lastbilen som nu är städad och imorgon ska inredas som hem för den närmaste veckan!

 Linn Johansson

Hej!

Vad kul för dig Sanna att det blev Frankrike. Hoppas att det kommer att gå bra så ses vi sen när du kommer hem.

Kramar Morbror, Linn Och Cornelia

 2012-04-21    17:56:50
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se