Onsdag i Saumur!

 2012-04-25    20:13:49   av:.
Såhär såg min grabb ut inför veterinär besiktningen, knoppad och snygg :) Här kommer iaf en liten uppdatering från Frankrike, vi har idag haft vidrigt väder - det blåser verkligen storm och har under större delen av dagen regnat/haglat. :( Vid lunch var jag ute och red en sväng, ett lugnare dressyrpass var tanken men jag vet inte riktigt om det blev just dressyr.. Det var nog det vidrigaste väder jag någonsin ridit i, hysterisk blåst och konstant regn och hagel! Dressyrstaket blåste iväg och banan bokstavligen flöt bort! Vidrigt!! Men Dutch skötte sig ganska bra måste jag ändå säga, han blev rädd någon gång när det lät som om läktaren skulle blåsa sönder, men förövrigt tog han det hela förhållandevis bra - lite spänd då det blev väldigt kallt men han höll sig iaf på mattan så att säga :) Vi red igenom de flesta rörelserna och jag kände att han trots de distraherande väderförhållanderna var med på noterna. Känns betryggande, för värre väder än idag kan det inte bli - utan att tävlingen tvingas ställas in dvs! Lagom till att jag hoppat av slutade det iaf regna, på em har det varit uppehåll/regnat betydligt mindre. Vilket det även var under Dutch's veterinär besiktning, det blåste dock precis lika mycket som under förmiddagen.. Dutch var het, med ljud som mest kan liknas vid en elefant sprattlade han omkring i höjd med ridhustaket.. Vterinärerna skrattade och skrockade mest på franska och la in engelska ord som "wild" och "beautiful". Han gick iaf igenom - skönt!! Sen dess har vi väntat ivrigt på startlistorna för imorgon, väntar fortfarande.. De måste dock komma snart, har jag otur och startar först ska jag rida vid 9 typ. Hoppas i vilket fall att solen skiner!! Om några timmar anländer förresten Mattias, han ska hjälpa mig på framridningen imorgon - så enormt snällt av honom att åka ända hit för min skull!! :) Nu ska jag gå bort till "show office" igen och kolla om startordningen är klar.. Ha det bäst!
 Lena

Stort lycka till i morgon! Håller tummarna för er :)

 2012-04-25    20:51:01
 elli

Grattis sanna till en fin placering:)

 2012-04-26    22:22:49
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se