Långfredag den 13e?

 2012-04-14    01:13:19   av:.
Fredag den 13/4 idag, då ska man ju ha otur.. Vet inte om jag haft nån speciell otur direkt men det har varit en mycket lång dag här i Lista.
8 hästar på motioneringslistan, kontorsjobb och massor med varor som skulle skickas från secondhorsegear bloggen - vilken förövrigt går hur bra som helst, så kul att det är så uppskattat! Allt detta skulle hinnas med innan 18 eftersom mamma, pappa och Emma (min lillasyster) skulle firas med hela släkten då de har fyllt/strax ska fylla år!
Hann dock inte klart riktigt enligt planen, när vi skulle ta in fölen och stona från hagen på eftermiddagen var alla extremt leriga! Så det var bara att ställa sig och tvätta hela bunten från topp till tå.. Som tur var stannade Rebecca kvar och hjälpte mig, det hade tagit år och dar om jag skulle gjort allt själv! Så skitig som Ceazanne var har jag nog knappt sett en häst vara i hela mitt liv! Efter allt detta tvättande var det dock som om leran flyttats från hästarna till mig och Rebecca, jag undrar hur det alltid kan bli så att man blir minst lika blöt och smutsig själv när man försöker få hästarna rena..? Det är ett mysterium.

Efter att jag själv duschat och fått bort all lera från mitt hår var jag som sagt hos mor och far, firade alla tre familjemedlemmar och träffade stor del av släkten! Trevligt som vanligt!
Har sedan kvällsfodrat och sitter nu slutkörd i soffan med två trötta hundar.. Lång dag, men en helt okej dag måste jag säga - det är skönt att veta att man fått mycket uträttat!
Nu blir det att sova några timmar innan helgen drar igång med mer jobb, men oxå med firande av Rebecca som fyller år i den kommande veckan! :)


En arkivbild på en gäspande trött sötnos vid namn Diva.
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se