Blåsigt väder.

 2011-09-14    01:08:41   av:.
Som rubriken så fiffigt avslöjar så var det en blåsig dag idag! Lite storm varning faktiskt häromkring faktiskt. Men vi överlevde det med här i Lista :)
Förmiddagen ägnades åt stalljobb av alla dess slag, mockning och foderfix mm. När vi var ute i stoflockens hage konstaterade vi att de inte är så smarta djur vi håller på med, bara som en såndär liten fotnot ni vet.. ;)

Longerade Perazzi till att börja med efter lunch och fortsatte sedan med att rida Dutch, Danny, Limbery och även Rebeccas Tintin. Alla fick gå joggingpass/lätt dressyr och jag tyckte att de skötte sig bra hela gänget.
När de stora hästarna var färdig motionerade för dagen så tog jag och Rebecca en varsin ponny och red ut en sväng i "stormen". Det är ju extremt nyttig miljöträning för de små, framförallt i snålblåst! Det är även mysigt med långturer och några härliga galoppsträckor!

Ska upp tidigt, så det är nog bäst att jag försker sova nu - lär bli svårt då det låter som om huset ska blåsa sönder vilken minut som helst.. :/
Menmen, sov gott!


Uteritt med ponnysarna i vintras. Snart faller snön igen..
 eve

Hej Sanna! Jag är på jakt efter ett par nya dressyr tävlings stövlar. Vad kan du rekomendera? märke, sort och skriv gärna varför just den stöveln. Är dina tävl.stövlar lackade? hela stöveln eller bara skaftet?

Tack för en bra blogg!

 2011-09-14    22:15:46
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se