Big news.

 2011-09-06    00:38:30   av:.
Har en del saker att berätta om, hade tänkt att skriva såsom igår kväll men det kändes lite för jobbigt (- ni förstår nog snart varför..)

Idag har det varit Pia Fälth träning hos oss igen, herregud vad jag tränar nu - väldigt kul! ;)
Men innan jag utvärderar träningarna så ska jag berätta lite kort om gårdagen och dess händelser..

Igår så sålde jag min fina Melvin..
Det känns jobbigt att se sin älskade vän flytta och bli någon annans, men jag är säker på att han får det bra och att det var rätt beslut trots allt. 
Gårdagskvällen var dock tuff och det var därför jag inte orkade blogga, jag saknar honom redan massor!!

Det hände dock en del roligt igår oxå, jag fick hem fyra nya hästar! Två nya avelsston och deras föl från i år är nu mina, de är jätte treliga allihop! Ska berätta mer om dom i ett annat inlägg..

Dagen bjöd som sagt på träningar för Pia. Jag red två lektioner, en på Danny och en på Perazzi.
Det gick ganska bra, inte super bra - tror att det var för att jag känt mig lite hängig och trött idag.. Men båda passen innehöll en del höjdpunkter, några byten satt perfekt med Danny och skolorna i trav funkade super på herr Perazzi!! Gjorde även en hel del bakdelsvändningar med båda pållarna och jag tyckte verkligen de var duktiga! Jag brukar vara dålig och träna på det tyvärr, jag glömmer liksom bort det.. Men killarna klarade det galant, trots dålig träning från mattes sida.

Morgondagen är en vanlig jobbdag, på onsdag kommer Mattias upp till oss för tvådagars tränande!! :)

"Min" prins får fylla ut inlägget <3
 
Snyggaste killen, kommer sakna dig så mycket min vän!
 malin

Synd att du sålt honom, ni var ett riktigt fint ekipage! Men tyvärr kan man ju inte ha kvar alla hästar, ekonomin ska ju gå runt också.. Skönt att du hittat ett nytt bra hem till honom iallfall :) Kram

 2011-09-06    11:42:48     URL: http://malinvz.blogg.se/
 my

Gud så jobbigt! Stackars dig som var tvungen att skiljas från den hästen och en så nära vän!!!! =( Hoppas att du inte är alltför ledsen och att dom andra fina hästarna kan vara som ett ljus i mörkret!

 2011-09-06    15:34:29
 Emelie

wow du satsar verkligen på avel nu eller?? eller ska stona bli ridhästar sen?

 2011-09-07    21:11:41
 Cecilia

Vad synd för ni var ett fint ekipage. Hoppas han kommit till ett bra hem.

 2011-09-09    10:35:46
 Sanna

Malin; Ja visst är det lite trist, men man får vara glad för att han fått ett bra hem som du säger och för den tiden man fått tillsammans! Kram

 2011-09-12    23:27:50
 Sanna

My; Ja, det var jobbigt - är jobbigt att tänka på det fortfarnade och det kommer nog hålla i sig ett bra tag.. Men jag är glad över de åren jag fick ha honom i min närhet! /Sanna

 2011-09-12    23:31:05
 Sanna

Emelie; Avel har blivit en del i verksamheten, inte en så stor del men ändå en del. Så tanken är att ta ett par föl per år :) /Sanna

 2011-09-12    23:33:35
 Sanna

Cecilia; Tack. Det tror jag verkligen han har gjort. /Sanna

 2011-09-12    23:39:48
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se