Magiskt!

 2011-05-12    23:47:00   av:.

Rådberg var ute och kollade igenom Dutch idag och magiskt nog så verkar Dutch nästan bra, inte riktigt såklart, men det kommer nog bli helt bra bara inom några veckor!! Inget brutet och korsbandet är inte av (vilket vi befarade)!! "Bara" klämskador, sårskador och slagen som ska läka ut nu och detta verkar gå riktigt fort för Dutch kropp! Jag vet inte vad man ska säga, mållöst tacksam! Rådberg sa att det är overkligt, vilket jag håller med om - sånt här händer inte. Det kallas nog magi!

Får nu sakta men säkert börja röra på Dutch igen och eftersom han inte kan gå ut i hagen direkt - (han är helvild och riskerar då att skada sig igen..) får jag sitta på honom!! :D
Jag ska nu jogga i några dagar, bara skritt och lite trav för att se att inget runt såren blir överansträngt och svullnar upp.. Han ska oxå ha vibrationsplattan som sitt andra hem, vilket han redan har haft de senaste dagarna - jag tror att detta hjälper mycket i hans rehabilitering!

Men bara detta att jag kan rida lite smått är ju otroligt, för 1,5 vecka sen var vi rädda för att det var år innan jag skulle kunna rida honom igen - om det någonsin skulle kunna gå..
Hur kan livet vara såhär, ena dagen upp som en sol, nästa ner som en pannkaka för att sedan vända rakt upp som en sol igen?

Jag är glad och lite smått chockad (igen), kan inte riktigt fatta att allt detta har hunnit hänt.. Det känns som allt det vidriga som hände söndagen den 1/5 bara var en hemsk mardröm - som det inte har inträffat i verkligheten överhuvudtaget. Trots detta vet jag ju att det gjorde det, jag fick använda alla mina krafter för att lyfta bort dörren som höll på att krossa mitt hjärta! Det är en händelse som kommer etsa sig fast i mitt minne under väldigt många år! 

 
Min prins i  Hästhagen.


Vi Tackar Lennart och Annika för hjälpen Dutch har fått under denna intensivt jobbiga tid, trots att det verkar lösa sig fort så har han gått igenom mycket smärta - både psykiskt men framförallt fysiskt!

 Helene

Åh vad skönt!! Hoppas det fortsätter såhär bra!

 2011-05-13    09:21:17
 Cecilia

Vad skönt!! Hoppas att det fortsätter att gå åt rätt håll!

 2011-05-13    09:39:43
 My

Gud vilken tur i oturen!! Detta är du verkligen värd, du har ju jobbat så hårt!! :D

 2011-05-13    11:29:10
 Blomma

Underbart!

 2011-05-13    13:05:58
 Lindha

Åh, Vad underbart att läsa :D Om det fortsätter såhär bra så är ni nog snart igång igen :)

 2011-05-13    16:12:50     URL: http://lindhadressyr.blogg.se/
 Mickis

Men Sanna, vad glad jag blir!!! Nu är allt snart bra igen! Ni är så fina och duktiga tillsammans! Det var en ängel som hjälpte er där uppe! Håller tummarna för er!

Kramar Mickis

 2011-05-14    17:48:14
 anna

Hej, brukar titta in på din blogg ibland, då jag tycker den är både läsvärd och inspirerande. Hade dock helt missat vad som hänt din stjärna. Vad skönt att den maximala oturen vände och det verkar bli ett mirakel istället!

 2011-05-15    17:52:19
 Marika

Det är ju helt fantastiskt :)

 2011-05-15    22:37:58
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se