Ericsbergs sommardressyr 2011.

 2011-08-01    01:15:54   av:.

De tre senaste dagarna har jag varit på Ericsberg nationella sommardressyr, väldigt trevligt!
Försökte blogga igår, skrev ett långt inlägg åt er men när det skulle publiceras la hela den mobila anslutningen ner totalt. Gissa om jag blev sur.. Menmen, får fixa ett nytt inlägg nu istället. Är dock inte lika skrivsugen nu, men gör mitt bästa.

Som sagt tre dagar på Ericsberg är avklarade, lite trött nu kan jag säga.. Men vi har haft riktigt kul, med bra väder, underbart sällskap och fantastiskt bra tävlingar! Funktionärerna har varit på tropp, anläggningen är ju likaså och även en stor eloge ska ges speakern som jobbat under dessa dagar - hon är ju bara för duktig, förgyller hela tillvaron!
Tackar Caroline med familj för att de är så gästfria och bjuder in till dessa tävlingar och tackar framförallt Jessica och Mattias för sällskapet!

I fredags tävlade jag med min Holländare i St Georg, det gick ganska bra.
Jag var dock inte helt nöjd då jag jag anser att inget var riktigt bra, han kändes lite matt och jag tyckte att det gick mycket bättre på framridningen och att jag sedan tappade känslan när vi väl kom in på banan.. Men vi hade inte många missar, vilket ju alltid är en fördel. Vi slutade på 66,8 % och placerade oss på en femte plats, några poäng framför Mattias och hans fina Tsarevitj (som jag för övrigt fick rida in på prisutdelningen, då de fem främst placerade skulle komma in till häst och min Dutch stog i lastbilen.. Tackar herr Jansson så mycket för lånet, trots att det var han som tvingade upp mig på sin vackra nya stjärna!)
På lördagen var det dags för en ny tidig start i Msv A:1, även den starten gick ganska bra. Jag var inte helt nöjd med min insatts eftersom jag var lite efter med vissa hjälper, tänkte flera gånger "fan, jag borde ha gjort.." men då var det ju försent tyvärr. Men det blev iaf en ganska "felfri" ritt, inga direkt stora missar.. Vi fick 66,2 % efter väldigt oeniga domslut och placerade oss på femte plats igen!
Jag är i det stora hela nöjd med vår tävlingsinsatts! Och Tackar underbara Jessica och Mattias för hjälpen på framridningen!!

På lördagen var det även SDS saluhästvisning, jag visade upp lilla Danny och Mattias red min Marwin. Det gick bra och jag tycker de skötte sig :) Ska se om jag kan länka till filmen här sedan, om ni är intresserade av att se den såklart?

Idag tittade vi bara på tävlingarna som pågick och packade ihop alla mina och alla Mattias tävlingsprylar - vilket tar ett tag..

Vi längtar redan till nästa års Sommardressyr!! :D

 Sandra

Grattis till placeringarna :)

Kul att han återhämtat sig så snabbt, o videos kan man inte få för mycket av!

// Sandra

 2011-08-01    12:25:57
 Anonym

Grattis till jätte bra prestationer, du är ju bara för duktig Sanna!!

 2011-08-01    15:48:56
 S

Jättegrattis, han är verkligen ljuvlig! Även om du känner att du tappade på framridningen så slog han många med hästlängder! Ljuvlig trav på den hästen!

 2011-08-02    07:01:17
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se