Vad är det för fel?

 2011-01-11    00:51:24   av:.
Ja, jag börjar ju faktiskt undra vad det är för fel på mig.. Det går så illa just nu att jag nästan inte kan tro att det är sant.

När jag longerade en pålle idag (som var väldigt trött efter träningen i helgen) blev det snöras från ridhuset precis utanför.. Hästen vaknade till och tvär vände rakt mot mig och lyckades precis parera och undkomma att meja ner mig - det var ben och sand överallt! Men detta var inte det värsta, i hela kaoset tappade jag linan med min onda hand och då hästen var mer eller mindre ver mitt huvud och kravlade så trasslade longerlinan ihop sig till en snara som förstås var tvungen att fastna runt min hals !! När hästen fortsatte i sken och mera snö rasade från taket så blev trycket runt min hals större. PANIK! Kunde inte andas! Tror dock att det hade mest med rädslan av att inte kunna andas och bli släpandes efter pållen som gjorde att jag inte kunde andas, inte trycket i sig - men ändå! Fick iaf fatt på linan med höger handen och kunde få stopp på djuret samt trassla ur mig själv från longerlinan..
Som ni märker så överlevde jag ju, vilket är det viktigaste. Men var lätt chockskadad och darrig på benen efter hela händelsen! usch och fy.

Några andra av alla mina ponnihästar longerades oxå och lite övrigt stallfix hann vi med att göra under dagen! Mest att städa efter helgens träningar dock :)

Skulle avsluta dagen med mat hemma hos mamma och pappa, typ det första som hände när jag började promenera dit var att.. ja kan ni gissa ? - Jag slog omkull på isen! Och självklart slog jag bakhuvudet i den hårda marken.. Aj och suck. Jag är fan otrolig, det är något fel.. Kan inte ens räkna till hur många gånger jag ramlat och gjort illa mig de senaste veckorna..
Har mer eller mindre ont i hela kroppen nu. (och detta förutom all träningsvärk från helgen)  

Skulle skriva om träningarna i ett inlägg idag, men jag gör det senare i veckan istället - allmänt förvirrad (mer än vanligt) efter dagens händelse så det känns inte som om det skulle bli något vettigt skrivet faktiskt.

Nu blir det sängen som gäller, behöver lite vila tror jag.
Natti Natti


Diva hittade en mysig plats att sova på i stallet idag.. Mitt lilla hjärta!
 Jummie

Låter som att någon behöver hockeyutrustning.. :)

 2011-01-11    08:46:19     URL: http://jumsan.blogspot.com
 Anna

Var rädd om dig! Hoppas du ej var själv i ridhuset-scary-.

Hör av dig om du vill/orkar rida till vår ögonsten.

 2011-01-11    11:47:22
 Milla

Men Sanna, fy så otäckt med linan runt halsen, kunde slutat riktigt illa! Du måste vara rädd om Dig!

Kram Milla

 2011-01-11    11:54:16     URL: http://www.vibygard.se
 Louise

Fy vad läskigt! Du har lite oflyt just nu, det får vi läsare ta och hålla med om :-)



Kan du inte tipsa om bloggar som du följer! Om du hinner följa några...



Sköt om dig!

 2011-01-11    13:10:29     URL: http://lhdressyr.blogg.se/
 Mickis

Men gumman då!? Jag som trodde det var nog för dig.. Men det kan ju BARA bli bättre nu..:) Kram Mickis

 2011-01-12    12:54:23
 morbror

Det är dags att sluta med de där farliga och knäppa djuren nu. Det där händer aldrig i fotboll.

 2011-01-12    17:13:58
 Sanna

Jummie; Ja, det skulle jag verkligen behöva! :S /Sanna

 2011-01-12    23:59:22
 Sanna

Anna; Tack för omtanken, jag försöker verkligen! Nja, just precis när det hände var hästskötaren ute vid hagarna - men hon var ju nära iaf!

Ja just det, har helt glömt bort, mamma vidarebefordrade ett meddelande från dig vid jul - men efter det har det hänt massor och jag har missat att svara på det, ber verkligen om ursäkt! Ska leta reda på det och svara så fort jag kan! /Sanna

 2011-01-13    00:15:58
 Sanna

Milla; Ja det var verkligen hemskt! Tack för omtanken!! Kram /Sanna

 2011-01-13    00:16:56
 Sanna

Louise; Ja det var det verkligen! Det känns så.. :/

Jag hinner inte riktigt följa några bloggar, men om jag får tid över klickar jag mig in på bloggar vars skribenter har kommenterat här, vänners bloggar och på dressyrmupparnas blogg - eftersom den är så himla stor! :)

Tack, desamma! /Sanna

 2011-01-13    00:22:57
 Sanna

Mickis; Ja det trodde jag med.. Men icke. Det är sant! :) Kram /Sanna

 2011-01-13    00:24:36
 Sanna

Morbror; Neeee.. Jag hade säkert lyckats snubbla över bollen eller nåt.. :P /Sanna

 2011-01-13    00:27:47
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se