Tid för bloggen.

 2011-01-15    23:49:00   av:.
Nu ska här bloggas.. Det blir väl till att välja bloggandet förre nattens sömn efter så här dålig uppdatering.. - nja, nästan iaf ;)

Börjar om att berätta om gårdagen, en vanlig fredag som inte var så vanlig trots allt. Vi hade en liten firmafest på kvällen, Sanna Nilssons Dressyr AB och Mälarvåningar AB bjöd tillsammans sina anställda på middag på Harrys i Eskilstuna. Mycket trevligt!
Eftersom vi skulle befinna oss inne i stan vid 20.00 fixade och klara så var allt stalljobbet tvunget att vara klart vid ca 18 (jag skulle hinna med att fixa kvällen för hundarna och duscha mm). Jag och Rebecca fick jobba på ganska duktigt, gör vi ju alltid (99 % iaf), men ännu lite mer effektivt än vanligt för att hinna med dagens sysslor.
Det blev att longera Dutch, rida Marwin, Danny och Rulle samt att fixa allt övrigt stallgöra för 13 hästar.
Förutom att Dutch gick omkull (!) när jag longerade honom, så gick allt bara bra! Holländaren tittade på annat, snubblade och kravlade en tiondels sekund i sanden innan han reste sig täckt av silverfärgade sandkorn, verkade dock inte som om han gjorde illa sig som tur var! Men pållen kläddes sedan in i Back on Track kläder för säkerhets skull!

Hade som sagt jätte trevligt igår kväll med våra duktiga anställda!! Hoppas att de känner samma sak efter kvällen :)

Dagen då, jo idag fick jag sova lite längre (vaknade dock halv 8 ändå - va konstigt det är med dessa rutiner, nu är jag van vid att fodra vid 7 och då vaknar jag bara lite senare i tron om att jag har försovit mig trots att jag skulle behöva den extra sömnen och att jag för en gångs skull kan få tillgång till den..) kunde dock somna om så jag fick sova någon timme till. Tog det ganska lugnt hela förmiddagen, det blev lite affärssnack med pappa bara.. Det är svåra beslut som måste tas ibland i ett företag.
På eftermiddagen var det dags att rida, joggade Dutch lugnt efter hans kullerbytta igår, han var lite stel men inte något farligt.. Joggade även Perazzi, samt longerade Danny och Kaka - de var duktiga alla tre.

Idag hade jag även fått hem massa fina schabrak och täcken, plus jackor och byxor med snygga brodyrer! Min logga på allt, blev riktigt bra!!

Rebeccas jacka.

En annan rolig grej som hände under dagen var att jag hade fått en film skickade till mig över mailen, den visade upp en Grand Prix häst som jag inte skulle tacka nej till om den var gratis om vi säger så.. Försöker nu komma på anledningar till att jag inte vill ha den, svårt kan jag säga! Men har kommit fram till att en röd märr nog inte är min grej.. eller ?
 Rebecca

Min jacka gick sönder idag :( Dumma!

 2011-01-16    02:54:53     URL: http://ohbecks.blogg.se/
 Anonym

Klart du ska ha en röd märr ;)

 2011-01-16    15:11:41
 anna

härlig blogg! jag undrar om man får komma och kolla när det hålls träningar hos dig?

 2011-01-16    15:49:27
 Sanna

Rebecca; Neje! Va dumt, får kolla det imorgon.. /Sanna

 2011-01-17    00:23:00
 Sanna

Anonym; Ja just nu känns det lite lockande ;P /Sanna Nilsson

 2011-01-17    00:24:23
 Sa

Anna; Tack! Anläggningen är inte helt "öppen", vill gärna ha lite koll på vilka som rör sig här - pga smittorisker för hästarna och försäkringar ifall att något skulle gå sönder eller försvinna.. Men skicka iväg ett mail till mig innan en träning du vill komma och kolla på, med lite info om vem du är och hur många som följer med så är det helt okej :)

[email protected]

/Sanna

 2011-01-17    00:30:09
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se