Torsdag idag då..

 2011-01-27    23:58:00   av:.
Och jag trodde det skulle vara lättare att blogga ikväll, men icke.. Känns lika hopplöst svårt som igår. Men jag ska göra ett tappert försök!

Igår red jag 4 av mina djur samt ponnyn som jag hade på tillridning några dagar förra veckan - ägarna körde hit den för att jag skulle rida en timme igår kväll. Jag tycker att det gick bättre än sist, kul med förbättring! 

Idag har det varit ganska lugnt med ridningen, hästarna ska ju inte vara trötta på lördag då vi ska träna för Mattias! 
Dressyrade med Danny dock, blev mycket skänkelvikningar och öppnor i traven - vilket gick bra! Galoppen ägnade vi åt att rida mycket förvänd och göra massor av enkla byten.. vilket är svårt, iaf enligt Danny. Känns som om det kommer blir bakläxa på det av Mattias.. Övergången från galopp till skritt är svår att göra med Danny för att han blir så het och då i övergången blir lång och snubblar framåt i någon typ av travskritt i några steg innan vi hittar en bra skrittakt. Tror att bakläxan kommer för att jag "glömt" att träna på det lite, eller jag har iaf inte tränat på dessa byten tillräkligt mycket.. Och i år ska han ju kunna detta, han gör ju allt annat i lätt A programmen och han gör iofs enkla byten oxå men de är inte säkra och helt tävlingsklara än.. Så nu ska här tränas!
Motionerade även Rulle, Marwin och Dutch under dagen, inget ovanligt inträffade.

Jag och Rebecca hann städa ganska mycket oxå, sadelkammaren, fikarummet, omklädningsrummet, kontoret, toaletten, trapphuset och täckesrummet är nu rent och fint! Duktiga vi!

Ska väl sova nu kanske, Mattias kommer redan imorgon kväll så det blir säkert som vanligt mycket snack och en lång uppesittarkväll! :)
Natti.


Danny.
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se