Mattias träningar 29-30/1.

 2011-01-31    23:49:00   av:.
Ska jag ta och berätta lite om träningarna som orsakat denna enorma muskelvärk kanske.. Känns som om det blir ett ganska långt inlägg..

Lördag;
Marwin var först ut för dagen och han gick riktigt bra faktiskt, lite små vild från början men det var mest för att han blir lite för ivrig ibland. Vi gjorde allt från att rida rakt fram i alla gångarter utan att han sprang ifrån sina bakben till att rida igenom alla skolor och byteslinjer i Msv B programmen. 
Perazzi var andre pålle till träning för dagen, och han är ju extremt duktig på allt men när vi nu skulle försöka ta hela tränandet till nästa nivå så blev han lite upprörd och förnärmad - han har ett ganska häftigt humör det lilla djuret.. När han väl accepterade att det jag bad om inte var så svårt och att han i vilket fall inte kom undan var han väldigt fin!
Danny gick som trea, även han var på bushumör till att börja med - mycket bock och skutt. Men mellan de små busutbrotten var han duktig - nu när Mattias tittade och gav några små råd så funkade de enkla bytena exemplariskt! :D
Tränade även på skolor och skänkelvikningar i traven och Mattias tyckte att Dannyponken blivit mycket duktigare på detta!
Kaka tränades som nummer fyra för min del, han var lite spänd till att börja med - det händer ju ganska mycket mer inne i ridhuset en dag som denna än vad det gör i vanliga fall.. Men när han coolat ner lite så var han riktigt fin, han orkar lite mer nu än vad han gjorde sist när Mattias var uppe och Mattias var nöjd med att han tyckte Kaka hittat en mycket bättre egen balans och därför inte slog i skor lika mycket.
Dutch var sist ut för dagen, han var väldigt fin i alla St George rörelser! Det var lite strul på vägen dit, men tillslut var han som sagt väldigt fin!

Har ju bjudit på två bilder från den 29/1 men här kommer en till;

En något upprörd Perazzi.

Söndag;
Perazzi fick träna som etta för dagen, han hade lite samma humör som dagen innan plus att han var trött från träningen - så han började passet med att ge Mattias "onda ögat"! Haha. "Om blickar kunde döda.."
Det var mycket tjafs och bestämda åsikter från hans sida, så Mattias hoppade upp för att känna lite på honom.. "När han blir stött för att han får en tillrättavisning blir han väldigt svår!" Var tränarens kommentar. Men när han väl kommer igenom kroppen och jobbar på rätt sätt så är han väldigt fin!!
Marwin fick springa som tvåa, Mattias red hela passet för att jag skulle filma - vi har haft lite spekulanter på djuret och jag upptäckte att det inte fanns någon video på honom överhuvudtaget! Kan lägga upp något klipp om ni vill se?
Danny var tredje häst ut för att tränas, han gick jätte bra - riktigt fin! Vi klarade till och med att göra inridning i galopp och avsluta med en klockren halt, den ni! *stolt* ;)
Kaka var ponny nummer fyra, han var något trött från dagen innan men ändå mycket finare. Vi gjorde massor med övergångar och tempoväxlingar samt början till skänkelvikningar - provade till och med på skänkelvikningar på diagonalen och inte bara längs spåret som vi gjort förut. Duktig ponni.
Dutch var sist ut även denna dag, och Mattias var mer engagerad än någonsin! Vi håller på och höjer nivån en steg, vilket självfallet är svårt.. Och Dutch var inte riktigt med på vem som bestämde, enligt Mattias; "Han är van vid att kunna leva på sin begåvning, otroliga utseende och fantastiska rörelsemönster, så han blir stött så fort någon säger åt honom att det krävs lite mer. Det är det här som troligen är anledningen till att han såldes, han blir extremt svår!" Och det ska gudarna veta, allt blir så komplicerat att jag var nära att ge upp och stortjuta flera gånger under passet.. Mattias stöttade dock med kommentarer som "Du fixar det här Sanna", "Jag lovar att du reder ut det" och efter mycket jobb och slit samt uppbackning varenda och vareviga sekund av min underbara tränare så kom vi över någon typ av tröskel och hästen blev ännu finare än vad han vanligtvis är!! Trodde knappt att det var möjligt!

Jag är så glad över att jag har Mattias som tränare, han är så extremt duktig och vi har en väldigt nära relation efter alla dessa år - han känner mina hästar och mig utan och innan!






Några bilder på min Marwin och världens bästa Mattias.

Innan träningarna stog alla min hästar på vibrationsplattan - de gillar det verkligen allihopa och jag tycker att det hjälper mig i träningen också! Det är verkligen kul att den fungerar så bra!! Och efter att Dutch tränat sitt sista pass och det var lugnt och tomt i stallet så stog han (och jag) och halvsov i solariet = underbart skönt!! 


Dutch tyckte dock att kameran störde i våran vila.. 

Vi har alla enorm träningsvärk efter denna intensiva helg, men vi längtar såå tills Mattias kommer upp nästa gång!!
TACK FÖR ALL HJÄLP MATTIAS JANSSON!
 Saga

Klart att vi vill se klipp!

Älskar att se på när du rider :3

 2011-02-01    15:55:10     URL: http://dreamsphere.blogg.se/
 Fia

Ska marvin säljas?

 2011-02-01    18:14:45     URL: http://hopparen.blogg.se/
 Lollo

Om vi vill se klipp..? Det är SJÄLVKLART vi vill och många långa! Så inspirerande att se dig rida dina fina hästar!

 2011-02-01    20:36:40     URL: http://lhdressyr.blogg.se/
 Sanna

Saga; Ska fixa nåt, men det blir Mattias som rider denna gång - men jag lovar det är sååå mycket bättre! :D

Det var väldigt snällt sagt, tack! /Sanna

 2011-02-02    00:06:13
 Sanna

Fia; Bara om rätt köpare dyker upp. :) /Sanna

 2011-02-02    00:10:33
 Sanna

Lollo; Va kul, ska fixa det! :) Tack så mycket! /Sanna

 2011-02-02    00:11:39
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se