Mattias träning januari 2011.

 2011-01-17    00:12:00   av:.

Lördag;
Mattias var till att börja med sen, SJ fungerar ju sådär, så min första träningstid blev inställd :( Aja, som tur var hade jag 4 tider kvar.
Började med att rida lilla Danny (som inte är så liten varken till storleken eller åldern längre - får faktiskt sluta med att se honom som en bebis..) Han gick bra, vi tränade mycket skänkelvikningar och skolor, han var lite överladdad men han börjar få till tekniken nu! Mattias tyckte även att han hade blivit mycket bättre i formen sen sist han såg honom, "stor förbättring, han är mycket stadigare nu" och det var ju kul - kan ju vara lite svårt att uppfatta sådana förbättringar själv, när man håller på med det varje dag så blir skillnaderna inte så stora..
Fortsatte med Perazzi, som även han börjar bli gammal nog att kallas vuxen snart.. 6 år! Va fort tiden går, jag köpte honom som 3 åring liksom.. I vilket fall, detta pass ägnade vi åt skolor i traven vilket gick jätte bra i ena varvet men något sämre i det andra - fick inte riktigt till ställningen i ena slutan.. Hann med lite byten vilket han gör hur enkelt som helst och testade lite arbtespiruetter i galoppen oxå - han var duktig med lite för trött för att dom skulle gå riktigt bra.
Dutch var tredje pålle för träning och han var lika magisk som vanligt, jag älskar verkligen att rida honom! Gjorde alla St George grejer som flöt på utan problem och testa även sick sack slutorna från Inter 1an vilket även det gick bra, iaf efter några försök!
Avslutade kvällen med att träna lilla Cauchy, Mattias tyckte att han var fin och peppade oss att fortsätta träna på samma sätt som vi gjort "den behöver bara muskla på sig så blir det super". Massa övergångar och början till sidvärtsrörelser blev träningspassets uppgifter.

Söndag;

Eftersom att det var flera som skulle träna som inte kunde komma pga av sjukdom och dåligt vägglag så blev det lite kaos med tiderna. Men efter mycket pusslande så flöt dagen på såhär för mina hästar;
Perazzi var först ut och vi fortsatte efter gårdagens pass med mer skolor - vilket gick super bra åt båda hållen denna dag! Och sedan blev det mycket mer av dessa arbetspiruetter i galopp, vilket även det gick bättre än gårdagen! Duktig häst! Mattias avslutade dock det hela med att ge mig läxa på att han vant fotografen med kandar till träningen i februari.. Ska försöka fixa det.
Danny fick springa som nummer två för dagen, men nu fick han göra det med tränaren på ryggen (mest för att jag skulle rida Morris direkt efter och därför var tvungen att göra iordning honom, men vi tyckte även att det var bra att Mattias satt upp och kände efter vad han ansåg skulle arbetas mer med innan tävlingssäsongen - det visade sig att vi hade precis samma åsikter!) Det såg iaf mycket fint ut, vilket iofs alla hästar gör med Mattias på ryggen - han är så himla duktig!!
Morris tränades efter detta, Mattias gillade honom också, hade samma åsikter som om Kaka och vi tränade på samma saker – övergångar och lite början till sidvärtsrörelser. Ponnyn var duktig och precis lika snäll som alltid!

Dutch tur härnäst och även här fortsatte vi gårdagens pass, han gick dock inte lika lysande.. Han var inte alls på humör, tror att han hade träningsvärk. Han var alldeles för het för att det skulle gå bra, han blir ju väldigt snygg och flashig då men han är för svår att kontrollera så det går inte att göra riktigt bra programdelar. Red iaf igenom alla saker som vi gjorde dagen under lördagen.  Det var inte katastrof men som sagt inget gick super.
Efter det fick Marwin springa lite, pga att hans träningspass blev inställt dagen innan fick även han  precis som Danny gå med Mattias på ryggen, det gick bra! Han börjar bli riktigt fin! De gjorde Lätt A och Msv rörelser och Mattias var nöjd med honom!
Sist var det Kakas tur, men den lille var mer eller mindre död efter gårdagen.. Tyckte faktiskt lite synd om han ett tag, även fats vi tog det lugnt. Gjorde lite av det vi gjort dagen innan men han orkade faktiskt inte så mycket.. Även jag hade enorm träningsvärk vid det här laget så jag kan inte säga att jag vara direkt ledsen över att ponnyn var trött..

Vet ni mer vad som hände under dagen då? (Har glömt eller omedvetet undvikit att berätta om det..)  – stog och berättade om hur jag ramlat av soppmaskinen tidigare i veckan och skrattade åt mig själv, ni tror inte att jag då stupar över dressyrstaketet!?! Från stillastående position!?! Jag är otrolig.

Efter att Mattias kommit på tåget så landade jag i soffan med enorm träningsvärk, men nöjd över träningspassen med mina fina prinsar! :)

 Louise

Kommer det ingen film från Mattias träningen?? önskar mer filmer, så inspirerande att se dig rida!

 2011-01-17    15:13:30     URL: http://lhdressyr.blogg.se/
 Saga

Haha, duktigt jobbat med ramlingen från stillastående! 8D



Håller med Louise, är jätteroligt att se när du rider, man blir sjukt inspirerad!

 2011-01-17    21:20:29     URL: http://dreamsphere.blogg.se/
 Sanna

Louise; Tyvärr så hade jag ingen som kunde filma den här träningen, var helt själv med mina 13 hästar (hästskötaren blev magsjuk natten mellan fredagen och lördagen) :( Kan försöka leta upp några mer små filmer från tidigare täningar.. Och sen kan jag lova att nästa träning blir filmad, jag får tvinga någon helt enkelt ;) Tack så mycket!! /Sanna

 2011-01-17    23:59:42
 Sanna

Saga; Hehe, ja det är nästan otroligt klantigt.. xP

Tack så mycket, va snälla ni är! :D /Sanna

 2011-01-18    00:04:19
 Linn

Du vet ju att jag tycker om att ta kort men har jag möjlighet så kan jag hjälpa till att filma oxå. Säg bara till! Släkten ställer upp. Kram Linn

 2011-01-19    18:56:17
 Sanna

Linn; Tack, super snällt av dig!! :D Kram /Sanna

 2011-01-20    00:16:18
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se