Lååång dag.

 2011-01-25    23:34:14   av:.
Det kan man lugnt säga.. Jag och Rebecca fodrade imorse vid 7, sen var det dags för stalljobb som vanligt. En veterinär var ute i stallet vid lunch och kollade igenom Rebeccas häst vilket tog typ en timme, men pållen fick iaf fina omdömen! Efter detta var det dags för att kasta i oss och hästarna lite mat.

6 hästar motionerades under dagen, Dutch var först ut för ett dressyrpass han var lite överladdad och het men på slutet gick han riktigt fint.. Fick dock hålla på i över en timme för att få honom att lägga energin på rätt saker.. Lite jobbigt men å andra sidan är det kul att han fortfarande tycker att all träning är rolig!
Som två red jag Rulle, vi var väldigt ambitiösa och Rebecca ställde ut koner som jag red slalom runt och styrde mellan, han var väldigt duktig!! Tycker att han är det mest hela tiden, han gör liksom det jag ber honom om utan att krångla eller ens missförstå!
Sen var det Perazzi som även han gick ett långt dressyrpass, han var lite seg tilll att börja med, fick väcka honom till liv men när det väl var gjort så var han jätte fin! Mycket skänkelvikningar på sick sack linjer och massor med galoppombyten. Vilket går som en dans!
Kaka var nummer 4a för dagen och han var även han jätte duktig!! Tränade mycket övergångar och lite sidförandehjälper och början till skänkelvikningar på långsidorna. Kändes som om han fattade vad jag menade idag, så förhoppningsvis går det ännu bättre nästa gång!

Under tiden jag red dessa hästar ovan hade Rebecca varit duktig och klippt Danny vilket verkligen var välbehövligt - han var så lurvig och det blir träning nu till helgen och med all päls hade han nog svettats sönder.. Iaf så blev han jätte mycket snyggare, extremt mycket finare huvud!

Jag longerade när han var nyklippt och han var lite vild till en början med duktig på slutet av motionspasset.
Slutade med att longera Marwin, som även han precis som Danny, var lite vild till en början men efter ett tag lugnade ner sig och började jobba mer rätt med kroppen.

Dagen bjöd oxå på lite fix med vår nya cafemaskin till stallet, lite städning och tvätt, en häst som skulle badas, massa smörjning mm.. Vi var klara med allt vid exakt 22 och då var det ju dags för sista fodringen. Nu lagar Rebecca mat och jag bloggar.
Ska svara på era kommentarer snart, men först ska jag äta befaller Rebecca (som för övrigt ska sova här - det är kul att jobba med en så nära vän när dagarna blir långa!!!)
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se