Den tredje.

 2011-01-03    23:59:00   av:.
Idag var det den 3/1, om ni inte vet det menar jag..

Fick fixa svaren på frågestunden idag istället för igår kväll, en vän ringde och när vi pratat klart så var klockan för mycket för datorn och mer i tid för sängen.. Hoppas dock att det inte gjorde så mycket.?

Har väl hänt en del idag.. men inte ovanligt mycket.
Efter lunch så red jag Dutch, ett lugnt dressyr pass. Började med att göra honom kvick för hjälperna - vilket inte är så svårt med den hästen kan jag säga, fy tusan va känslig den är - men det kändes som om det var bra förberedelse för att Mattias kommer i helgen och stjärnan och jag ska träna svår klass rörelser då.. Fortsatte sedan med våran favorit grej, nämligen galopp-skritt övergångar (Veckans Träningstips 5.) det var lite svårt till att börja med men allt föll på plats på slutet och han blev riktigt fin genom hela kroppen faktiskt!

Rebecca klippte Morris och Cauchy - jag hjälpte till lite men det behövdes inte direkt, ponnysarna var super duktiga båda två! Jag skulle dock tvätta Kaka lite snabbt när han var mer eller mindre färdig klippt (det finns lite smått att rätta till på honom imorgon - hann inte riktigt klart idag) för att få bort all lös päls, då exploderade hela vatten slangen och jag blev helt jäkla genomsur.. buhu. Var bara att pinna upp och byta om, tur att hemmet och alla kläder är så nära stallet tycker jag!
Ponnysarna blev iaf väldigt fina, ser ut som små sport ponnyer nu, eller ja.. Kaka ser mest ut som en påskkyckling - han var helt varmt gul/röd under den långa pälsen! 
 
Longerade även Marwin som var helvild, bock och bus är verkligen hans grej! Både han och jag var svettiga när vi var klara för dagen.

Här kommer lite bilder från dagen;

Söta Morris.


Skönt att bli av med den varma pälsen tyckte Kaka..


En ponny i Påsk ?


Nyklippt Kaka i boxen.


Det kliade överallt tydligen..


"Meh.. halva jag bara försvann liksom.. var tog pälsen vägen?"


Sweetie.
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se