Dressyrprogram.

 2011-08-09    11:44:00   av:.
Jag har ganska lätt att lära mig dressyrprogram. Behöver oftast bara läsa igenom det en gång allternativt titta på när någon annan rider det så kan jag det sedan som ett rinnande vatten. Detta är väldigt praktiskt! 

När jag var liten så ställde jag upp små saker som tex plastmuggar, som skulle föreställa bokstäver. Sen sprang jag programmet på den lilla dressyrbanan jag byggt upp. Detta gjordes om och om igen, tills programmet liksom satt i ryggraden. 

Nuförtiden behöver jag som sagt inte bygga upp nån dressyrbana, det räcker med den jag har uppmålad inuti mitt huvud. När jag läser programmet kan jag se mig själv rida det för min inre syn, sen sitter det.

Den enda nackdelen med att jag har så lätt för att lära mig program är att jag inte kan fokusera på ett helt program när jag tittar på andra som tävlar.. Om jag gör det så sätter sig programmet någonstans i mitt minne och sen börjar jag blanda ihop det med de program jag ska rida.
Så om jag inte ska tävla programmet själv måste jag titta bort med jämna mellanrum så att jag inte lär mig programmets vägar av misstag.

Men iaf, det är väldigt sknt att ha så lätt att lära sig dressyrprogram - det underlättar hela tävlingsbiten :) 

Hur gör ni när ni ska lära er dressyrprogram eller liknande? 
 

Liten whiteboard tavla, som passar utmärkt att träna in dressyrprogram med!
 Madde

Jag har också extremt lätt för att lära mig dem, det blir väl så när man tävlat så mycket och många olika program!

 2011-08-09    20:53:10     URL: http://holmqviststuteri.blogg.se/
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se