HästHöst.

 2010-09-28    23:46:14   av:.

Igår var det verkligen en hästdag, först red jag en massa pållar på dagen - mina egna och ett litet sto som kom på besök.. Och kvällen spenderade jag med min mycket underbara vän och jobbarkompis - vi lagade god mat och kollade på hästfilm! 

Imorse var jag först hos doktorn, sen åkte jag och handlade lite hästmat plus lite andra hästprylar :)
Sen red jag hästarna, Dutch fick gå lugn dressyr. Tränade mycket övergångar med honom, vilket för det mesta går riktigt bra!
Fortsatte rida Melvin, mycket galopparbete för hans del - kantring och lite enkla byten. Hingsten var duktig idag, sprang på väldigt bra!
Sist men inte minst red jag det söta lilla stoet, nöjd men svettigt.

Idag reflekterade jag över att det blivit höst, det är kallt och över hela gårdsplanen virvlar brunröda löv i vinden.. Vågar påstå att hösten är fin, men dålig pga att det bara blir kallare och kallare - snart är vintern här och det skrämmer mig.. Fryser 24/7. 
Menmen, man får vara glad när man har hälsan i behåll!



Melvin och jag, vinter -09.

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se