Ullared.

 2010-10-10    00:47:20   av:.
Igår var vi på Ullared hela långa dagen, började shoppa vid 8 och var klara med shoppingen vid 20. Påfrestande faktiskt.

Men vi handlade mycket grejer till stallet, och billigt var det! :D
Mest "bra att ha" saker och förbrukningsgrejer så som tvål och diskmedel, men oxå några täcken och många grimmor. En är väldigt likt den jag la upp en bild på i torsdags till lilla Sibell, några små söta fölgrimmor och flera andra fina och välbehövda nylongrimmor. gånger

Kommer nog åka tillbaka till Ullared några flera gånger, det var verkligen en riktig upplevelse, men väntar nog ett tag med det.. var verkligen en jobbigt dag och jag har tom lite träningsvärk i vaderna av allt gående.

Idag, lördag, har jag ridit 3 av mina pållar, alla lugn dressyr. Dutch fick gå i över en timme och göra hundratals övergångar mellan skritt och galopp - det gick bra på slutet, men det var ovanligt svårt i början.. kan bero på att vi inte kunnat använda oss av hela ridhuset den sista veckan och på grund utav det har jag inte gjort lika många av dessa övergångar. Melvin tränade jag mycket byten på, vi hann även med många skolor i galoppen- både öppna och sluta. Lilla Danny tränade jag mest tempoväxlingar i traven med, han behöver lära sig att hålla balansen själv - han är lite valpig fortfarande.. Avslutade dagen med att ha Sibell på lina, hon var väldigt spänd och stressad iaf till att börja med - men har hört att hon är sån. Hon är iaf fin, rör sig son en liten gudinna - hoppas att hennes bäbis blir lika fin! Btw så tyckte mitt resesällskap igår att denna lilla fölunge skulle heta "Ulla Red" om det blir ett sto.. Hm, ska fundera på det där..       (not! Uteslutet! ;D)

Imorgon blir det att packa upp alla Ullared grejer och rida :)
Sov så gott!
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se