Träning i Nyköping.

 2010-10-12    23:59:14   av:.
Var och tränade i Nyköping igår för min duktiga tränare Liane, hade två hästar med min och valde denna gång mina stjärnor Dutch och Melvin !

Ska berätta från början av dagen;
Liane ringde och sa att hon tvingades ställa in träningen pga att hon var tvungen att åka med en häst till veterinären.. Jag som var riktigt träningsugen förvandlades snabbt till ett besviket russin, men tyckte mer synd om Liane än mig själv - alltid hemskt när man har sjuka/skadade hästar. Ändrade dagens schema med hästskötare Rebecca och skulle precis hoppa upp på Dutch för att dressyra runt i mitt eget ridhus för mig själv då Liane ringde igen. Det hade blivit ändring i planen och veterinären skulle komma hem till henne på eftermiddagen istället. Kanon för mig eftersom jag då kunde få komma dit och träna!!

Så vi packade ihop alla grejer, två hundar och två hästar och pressade ihop allt in i lilla lastbilen.
Började med att träna Dutch, han gick väldigt bra! Både Liane och jag var nöjda med hästen och även han verkade nöjd med sig själv! Tränade på alla St George grejer och det enda som krånglade lite var skrittpiruetterna - lite kluriga de där.. Men annars fungerade allt bra!!

Red Melvin direkt efter Dutch, han gick inte fullt lika bra, inte katastrof dåligt men vi hittade inte riktigt flytet. Tränade St George och Int 1 rörelserna och vi gjorde allt med godkänt resultat, men vi hittade som sagt inte riktigt flytet och känslan.. Menmen, man kan inte vara på topp jämt.


Melvin på resa.
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se