Tornado.

 2010-10-24    12:41:00   av:.


Namn:
Tornado
Född: 1988     
e: Okänd u: Okänd ue: Okänd
Födelseland: Import Belgien
Ras: Okänd, men troligtvis korsning.
Kön: Valack
Mankhöjd: 128 cm
Smeknamn: Totte

När fick jag honom:
Jag var 11 år när jag fick Totte, han var min första egna ponny.
Om Totte: Han är en underbar liten kille som alltid ställer upp och är positiv, han älskar att tävla och galoppera ute på öppna fält. Är dock inte så förtjust i att åka transport eller att bli fastbunden. När jag fick Totte var det ganska synd om honom, han hade gått fälttävlan på hög nivå och hade där skadat ett bakknä ganska allvarligt, han hade även gått flera år med en sadel som bommen var av på och hade därför ont i ryggen. Inte nog med detta, han hade 2 cm djupa hål i två tänder - vilket självklart gjorde jätte ont.. Vi köpte Totte för att han skulle vara min hopp-ponny (jag var nämligen fast besluten om att hoppning var det enda för mig då) men med alla dessa skador så gick det inte så bra att hoppa för honom.. En annan sak som gör det svårt med hoppningen för honom är att han nästan är helt blind på ett öga, vilket gör honom osäker. Så det blev dressyr för våran del, vilket inte gick så dåligt och blev början på mitt fortsatta dressyrberoende. 

Tottes tidigare meriter:
Han gick som sagt mest fälttävlan innan jag fick honom och han var ganska duktig på det, år 1997 kom han 3a på SM.
Meriter med mig: År 2004 tog vi DM silver, år 2005 tog vi DM guld och vi placerade oss på 10de plats på dressyr SM.
Gör nu: Just nu är Totte utlånad till en tjej i Kungsör som heter Agnes, de tävlar lite i dressyr - vilket går bra för dem - och gamla farbrorn Totte tycker fortfarande att tävlingarna är super kul!

 Linn

Ja, han gillar att galoppera på Ekeby flygfält eller vad säger din syster om det egentligen?

Kram Linn

 2010-10-24    12:57:44
 jennie

Jag kommer till och med igår den lyckan i klassrummet när du hade fått honom.. Första egna ponnyn, liksom! Gulliga tider!

 2010-10-24    15:07:13     URL: http://jumsan.blogspot.com
 Sanna

Linn; ja det gör han verkligen, emma tycker förståligt nog inte att det är lika kul.. :S Kram /Sanna

 2010-10-24    23:57:34
 Sanna

Jennie; Det kommer jag oxå ihåg, som om det var igår liksom.. :) verkligen, ibland längtar man tillbaka! :P /Sanna

 2010-10-25    00:00:51
 Helene

Roligt att läsa, han är så fin lille Tornado :)

 2010-10-26    18:13:30
 Sanna

Helene; Va bra att du tycker det! Ja, han är verkligen min ögonsten!! :) /Sanna

 2010-10-26    23:41:02
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se