Om Helgen.

 2010-10-05    01:28:48   av:.

Ja, jag lovade ju er att jag under söndagen - alltså gårdagen, vilket jag som ni ser inte gjorde.. dålig tjej.
Men jag försökte, somnade dock mitt i skrivandet.. satt framför tvn med datorn i knät och försökte blogga duktigt men det gick som sagt inte - var helt slut och somnade..

Lite kort från tävlingsdagen i lördags; Började dagen med att typ vrida knät ur led, inte meningen förstås men det gjorde ont som bara den.. Stog upp i lastbilen när vi körde över nåt litet gupp och hela benet vek sig.
Fortsatte dock mot tävlingen med fyra hundar och två hästar i vår lilla lastbil - lite trångt kan man säga.

Red Perazzi i både Lätt B och Lätt A, eller jag skulle göra det, vet inte om det räknas när man tvingas utgå.. Perazzi var super spänd och han vägrade helt enkelt att gå runt hela banan och mot läktaren och publiken.. Han gillar inte applåder och applåderna till ekipaget innan mig gjorde att han tvär vände gång på gång och vi kom inte ner till "c" kortsidan. Fick utgå direkt efter startsignalen. Men kunde stanna kvar och med hjälp av ett spö och nästa ekipage som draghjälp kunde vi komma ett varv runt banan.
När vi sedan startade Lätt A:n var Perazzi nästan lika spänd, men vi kom efter ett tag fram till domarbordet.. och med viss svårighet, på en extremt spänd flygande häst kunde jag genomföra programmet. Vi hade många gigantiska missar då hästen bara vände och mer eller mindre skenade åt fel håll, men jag är ändå nöjd med att vi höll oss kvar inne på banan och att vissa rörelser och vissa vägar gick att rida igenom. Ärligt talat tycker jag själv att jag gjorde ett bra jobb som ryttare när jag lyckades styra igenom vägarna. Och det kändes lite som en vinst efter andra ritten eftersom den trots allt var så mycket bättre än första försöket. Perazzi är iaf en riktigt fin häst, trots att han är lite spänd..

Danny startade bara Lätt B klassen, hans första tävling och han visade verkligen var skåpet ska stå! Jätte duktig! Något nervös men inga direkt stora missar, lite orolig i halterna bara.. Fick iaf drygt 68 % och blev placerade oss som 2a i klassen vilket betydde att vi fick vara med på prisutdelning! Detta skötte lillen minst lika bra som själva tävlandet, jag är verkligen imponerad av honom!

Som 2 åring.
Danny som 2 åring, första gången jag såg honom.

 liza

du var grym med perazzi :)

 2010-10-05    13:13:17     URL: http://lotusdressyr.blogg.se/
 maria

berätta gärna lite om varje hästr som står istallet och du rider

 2010-10-05    20:30:43
 carolina

Hade varti skoj och få se lite bilder på hästarna och nya anläggnigen =) typ en bildbomb =)

 2010-10-05    23:14:32     URL: http://tinkas.blogg.se/
 Sanna

Liza; Tack!

Maria; Ska försöka knåpa ihop en redovisning om alla hästarna. :)

Carolina; Ska försöka fixa det oxå! :)

/Sanna Nilsson

 2010-10-05    23:59:28
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se