Dressyrprogramträningen.

 2010-10-18    21:03:33   av:.
Igår var det som ni vet dressyrprogramträning på Vilsta, jag red min Danny i Lätt A:3 och red igenom St George med Dutch.

Danny började framridningen med att bocka runt som en liten tok.. han tyckte att det var jätte roligt och spännande att komma till ett nytt ställe och bestämde sig för att busa runt som den 4a åring han är. Jätte gulligt tycker jag! Men när han var klar med detta var det dags att jobba lite mer aktiv dressyr, vilket han skötte duktigt även fast det händer så mycket runt Vilstas utebana.. - massor med fotgängare, cyklar, bilar och mopeder om vart annat. Han är verkligen helt cool, tittar lite men stressar inte upp sig i onödan. Underbart huvud på den hästen!
Kom iaf till det läget att det var dags att rida programmet, Danny var lite spänd och han blir då oxå lite springig - han är väldigt framåt i vanliga fall men när han blir spänd går det lite till överdrift.. Men det var egentligen det enda problemet, annars skötte han sina Lätt A rörelser som i en dans - precis som på träning. Fick ca 68 % och det är jag väldigt nöjd med - lillen är ju trots allt bara 4 år, han får ju inte ens tävla Lätt A än. Duktig liten häst!!

Dutch gick oxå bra, han var dock extremt trött i kroppen efter de två tuffa träningsdagarna för Mattias - vilket iofs var väntat.. Genomförde ett okej program - men med "upp som en sol och ner som en pannkaka" syndrom.. Tre stora missar men ritten var bra däremellan. Miss i inridning - väldigt vinglig (pållen lyssnade och fokuserade på ngt bakom oss) plus galoppsteg i igångsättningen, miss i en galopp piruett - då han nog helt enkelt inte riktigt orkade sätta under sig så han tappade helt galoppen och miss i ökningen - bara mitt fel, jag var fokuserad på avslutningen i programmet och Dutch gjorde det Dutch alltid gör när matte inte "är här och nu" - han hittade på egna grejer och bytte galopp.. :/ lite små detaljer som behöver finslippas, men förutom de stora missarna är jag ganska nöjd! Fick 65,8 % - helt okej med missarna.

Avslutar detta långa inlägg med att göra det ännu längre - fick ju för en gångs skull mamma att knäppa lite kort! :)

Danny och jag på framridningen.


Lillkillen och jag igen.


Dutch och en mycket nöjd tjej.


Framridning på en ngt trött Dutch.
 Sofie

Kul att du uppdaterar så duktigt! fina bilder på fina hästar också :)Lille Danny är ju bara för söt!

 2010-10-19    08:55:11     URL: http://sofiesdressyr.blogg.se/
 Carina Strömbäck

Lille Danny Blir nog en riktig goding:)

 2010-10-19    20:51:51
 Sanna

Sofie; Roligt att någon uppskattar att jag verkligen försöker! ;P Ja visst är han söt!? Underbar liten häst det där! /Sanna

 2010-10-19    23:37:57
 Sanna

Carina; Ja det tror jag oxå! :) /Sanna

 2010-10-19    23:40:44
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se