Djufwanäs Benjamin.

 2010-10-28    00:15:45   av:.


Namn:
Djufwanäs Benjamin
Född: 1990
e: Kairouan ox u: Busketts Belinda ue: Ashurst Sugar-Foot
Födelseland: Sverige
Ras: Korsning - New Forest och Arab
Kön: Valack
Mankhöjd: 139,5 cm
Smeknamn: Benjamin, Benji eller Benet

När fick jag honom: Jag var 12 år när jag fick Benjamin.
Om Benjamin: Han är en väldigt snäll kille, omtyckt av alla och mycket väluppfostrad. Benjamin är dock lite lat när man rider honom, men alltid med glimten i ögat och han har aldrig varit dum på något sätt mot sin ryttare, med Benjamins hjälp lär man sig rida precis som man måste rida en stor häst. Han älskar att hoppa även fast han inte är nån direkt talang i denna gren. Det finns ingen häst som Benjamin inte går ihop med, han är bland dessa djur väldigt omtyckt - till och med så omtyckt så att många hingstar blir lite överdrivet förtjusta i honom.. Benjamin är iaf en väldigt fin och duktig dressyrponny! 

Benjamin´s tidigare meriter: Innan jag fick honom hade han startat 7 SM i dressyr med två olika ryttare. (några av dessa 7 är lag-SM)
Meriter med mig: Vi har startat 3 dressyr SM tillsammans och vi har placerat oss som bäst 8a, red även 4a DM - vilket gav ett brons, ett silver och två guld.
Gör nu: Benjamin rids lite avbarn som kommer på besök, plus att vi i Lista longerar honom en hel del. Men framförallt så jobbar han numera med att vara sällskapsponny och går i hagen hela dagarna!

 Sara

Hej Sanna.

Hoppas att allt e bra med dig, familjen & alla hästar.

Vilket fin hästgård ni har :). Vi måste få komma & hälsa på er någon dag & titta hur fint ni har d.

Pussa lille Benji från mig.

Hälsa familjen.

Kramar S

 2010-10-30    16:06:46
 Sanna

Sara; Hej!

Jorå det är bara bra, med er oxå?

Tack så mycket! Absolut, ni är så välkomna så!

Ska jag göra. :)

Hälsa du med!

Kram /Sanna

 2010-10-31    19:46:29
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se