Säker Gård/Säker Hästverksamhet.

 2010-11-18    00:01:28   av:.
Idag har jag varit på utbildning och utbildat mig, fick till och med ett diplom. Sådeså!
Åkte hemifrån vid halv 8 ímorse för att hinna i tid trots ev halka, det var inte så speciellt halt så jag kom i god tid vilket var ganska skönt - hade dock inte sagt nej till nån halvtimmes mer sömn.. 
Hade riktigt tur och slapp sitta "själv" bland nya ansikten under hela kursdagen. Kan ni gissa vem som kilade in i lokalen ? - Madde! som äger Rölagg där vi hade hästarna innan vi flyttade till Lista. Skitkul att träffa henne igen och snacka om allt som har hänt sen vi flyttade i somras! Saknar verkligen hela Rölagg-gänget!


Bild från Kessys rygg vid en uteritt på Rölagg.

Lärde mig iaf en hel del av utbildningen, tycker att alla som har egen hästverksamhet och  en egen gård ska hålla utkik och försöka gå kursen. Det är ett bra sätt att försöka förhindra extrema olycksfall och man skulle ju aldrig förlåta sig själv om det hände nåt hemskt som man kanske kunnat undvika..

När jag kom hem från Strängnäs så red jag Dutch, bara väldigt lugnt då han hade trampat på sig själv i hagen och därför hade flera små sår på benen.. klantskalle.
De andra killarna blev longerade, vilket var planerat då jag inte visste när jag skulle komma hem från utbildningen.

För övrigt var Rådberg ute hos oss idag och kollade till dräktiga Sibell, det gick bra - hon är frisk och lugn!


Lilla hjärtat Sibell.
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se