..hemkommen.

 2010-11-21    00:15:50   av:.
Nu är jag hemkommen från vår lilla resa, eller egentligen kom jag hem för några timmar sen, men jag hade tid att blogga först nu.
Två små ponnyer lastades ut ur lilla lastbilen här på gårdsplanen i snöstormen när vi kom hem!
Jätte söta är dom, en liten fux hingst vid namn Chicago och en svart valack som heter Morientes.

Och nu undrar ni säkert varför dessa har flyttat in hos oss och det ska jag självklart svara på. Det är helt enkelt så att jag köpt dom. Ponnys - varför? Jo, för att utbilda och sedan sälja till duktiga barn.
Detta är ett utav besluten jag hade lite ångest om för någon vecka sedan.. Nu är det taget, en del av vår verksamhet är att utbilda ungponnyer. Jag är ju inte så stor så det är ju inga problem för mig att rida ponny även fast jag har blivit för gammal för det i tävlingssammanhangen. Vi tror på detta koncept för att det var något vi saknade när vi letade ponny till mig när jag var liten, det finns inte så många ponnyer med riktigt bra utbildning. Men nu, om nåt år, så kommer det finnas finfina ponnyer till salu hos oss! :)

Lite info om sötnosarna; (de kommer snart vara med i Kategorin "Hästar")

Chicago, hingst född -09.


Morris, valack född -06.

Vill även berömma er som varit så duktiga och kommenterat, heja heja!! ;)
 Helene

Bra ide! Det behövs verkligen välutbildade dressyrponnyer för att bidra till svensk ponnydressyr. Vad är det för stam? De ser fina ut :)

 2010-11-21    00:18:30
 Jenny Persson

Vilka gullpluttar! Ser fram emot att läsa hur det går för dem.



//Jenny

 2010-11-21    00:42:37     URL: http://www.fideliochenhorningen.onsugar.com
 linnea

GUD VAD ROLIGT! Vilken tur de har som köper sötnosarna sen! <3

 2010-11-21    03:15:57
 Sara

Sjukt söta!

Vad är det för några "skyltar" på boxdörrarna? Ser ut som plaketter men kanske är ditt märke eller boxtillverkarnaas? Vore kul o få se en närbild =)

 2010-11-21    09:22:46
 jennie

Jag antar att du kommer berätta om träningen med dem precis som du gör med dina andra hästar, det ska bli fantastiskt roligt att få följa de små krabaterna. Jag är ju väldigt intresserad av inridning och vidareutbildning så detta kommer jag följa slaviskt :D Även om jag får vänta ett tag... haha.

 2010-11-21    12:34:47     URL: http://jumsan.blogspot.com
 Sanna

Helene; Va kul att du tycker det, jag hoppas och tror det jag med!

Chicago - e: EG Pauli u: Shore Brooks Coco ue: Speyksbosch Nando

Morris - e: Wengelo´s Ricardo u: De Kuilen´s Idske ue: Kompas Solferino

:) /Sanna

 2010-11-21    23:55:33
 Sanna

Jenny; Ja dom är jätte söta! Va kul att du, bland fler, verkar intresserade - då blir det roligt att skriva om dom oxå! :) /Sanna

 2010-11-21    23:57:23
 Sanna

Linnea; Ja det ska bli jätte kul! Ja, jag känner mig lite lyckligt lottad att ha dom i stallet - framförallt för att de är så söta. Blir riktiga pärlor om de lär sig att gå fint på tävlingsbanan oxå! :P /Sanna

 2010-11-22    00:09:05
 Sanna

Sara; Ja visst är dom! :) Der är boxmärket - publicerar en närbild snarast. :) /Sanna

 2010-11-22    00:11:23
 Sanna

Jennie; Du antar helt rätt! Va kul att du tycker det! Ja det tar ju ett tag innan man ser nåt typ av resultat, famförallt med lilla Chic som bara är 1,5 år gammal. :) /Sanna



 2010-11-22    00:16:02
 Blomma

Jättebra idé!

Vilket underbart fint stall du verkar ha! Visa gärna fler bilder!

 2010-11-22    07:42:52
 Lollo

Är dte Morientes? Den lilla avkastar kungen? ;)

 2010-11-23    22:41:46     URL: http://stalldagboken.blogg.se/
 Sanna

Blomma; Va kul att du tycker det! Tackar! Ska försöka fixa det. :) /Sanna Nilsson

 2010-11-24    00:49:02
 Sanna

Lollo; Japp så heter han! Det vet jag inte än :) /Sanna

 2010-11-24    00:50:38
 Lollo

Hej! Jag känner de som importerad Morris... Jag har även jobbat hos den familjen han reds av ett tag i våras. Han är så söt lille Morris, ett riktigt busfrö, han är jätte duktig på att 'tappa' sin ryttare ;) Men han är jätte go och rar häst annars! :D

 2010-11-24    12:39:10     URL: http://stalldagboken.blogg.se/
 Sanna

Lollo; Hej. Jaha. Han är väldigt söt, men jag hoppas att han inte lyckas tappa mig.. Det verkar han absolut vara! :) /Sanna Nilsson

 2010-11-24    23:36:53
 Lollo -igen!

Hej! Förresten ville jag skriva ochså att du har en jättefin anläggning? Hur många jobbar där? Har du inga som vill jobba är jag frivillig! ;) Haha ;)



// Big fan-Lollo

 2010-11-24    23:41:52     URL: http://stalldagboken.blogg.se/
 Sanna

Lollo; Hej! Tack så mycket! Vi är just nu två anställda varje dag. Bra att veta :P /Sanna

 2010-11-27    00:31:40
 Cornelia Pettersson

Hej! Vilka fina ponnysar!

Pappan till Morris är en jättefin hingst,jag har sett bilder på den:D// Cornelia

 2010-11-28    13:19:31
 Sanna

Cornelia; Hej! Ja, visst är dom söta!? :)

Det har jag oxå gjort och jag håller med dig - den är väldigt fin! /Sanna

 2010-11-28    23:30:27
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se