Är det torsdag idag eller ?

 2010-11-18    22:04:37   av:.
har varit mer förvirrad än vanligt idag.. känns helt sjukt att det redan är torsdag! Har inte den här veckan gått väldigt väldigt fort!?

Idag var jag igång och red ganska tidigt, var klar med mina tre killar (de som skulle ridas, lill Danny hade planerad vilodag idag) innan lunch. Riktigt skönt!
Började med Perazzi, lite lugn dressyr med mycket övergångar och tempoväxlingar. Fick sätta lite fart på benen på honom, han var lite seg i starten liksom - kanske lite morgontrött. Men när han väl kom igång och blev lite känsligare var han lika fin som vanligt.
Nummer två för dagen blev Dutch, lugn dressyr med honom oxå.. Ägnade nästan hela passet åt våra älsklings övergångar mellan skritt och galopp. Han var fin på slutet av passet, fin i början oxå men finare på slutet! :P
Red Marwin sist av mina killar, han var super busig när jag satt upp på honom, bockade runt - lite jobbigt men ändå kul att han har så mycket glädje i själva ridningsmomentet!

Efter lunch var jag hos naprapaten, visade sig att hela ryggen satt fast.. knak och brak överallt. Kände mig spänd och visste att jag hade en del låsningar men riktigt hur mycket små "fel" det var förstod jag inte förens han började dra låss det. Skönt att känna sig så fri och rörlig nu - det blir oxå lättare att vara helt rak i ryggen när man rider, går och står.. Men jag är riktigt öm genom hela ryggen och nacken.. :S  


Står på prisutdelningen vid NM 2009.

Lite kontorsarbete avslutade denna arbetsdag.

Tycker ni får skärpa er med kommenterandet faktiskt, sista fem inläggen - 0 kommentarer, men massa läsare..
Någon sa att jag inte skriver provocerande och att det är därför ingen kommenterar, men kan man inte kommentera positivt - någon reaktion kommer väl alltid när man läser en text?? Lite skumt, undrar om den där statistiken på antalet besökare verkligen fungerar.. :O
 Liza

Marwin, ska han nånsin ge upp...? (var ju tvungen att kommentera, hehe)

 2010-11-18    23:59:25
 Sanna

Liza; Ne jag tror inte han har några planer på det.. :P busungen! Hehe ja självklart, men du brukar ju vara duktig på det där med att kommentera! ;) /sanna

 2010-11-19    00:17:53
 Hanna

Haha vi vill inte ha någon provocerande texter! Jätte bra blogg, du skriver nu ofta och långa texter vilket jag tycker är jätte kul! Då vill man gå in och läsa ofta!

 2010-11-19    09:00:49
 Anna Holmén

Känner mig träffad. Jag läser gärna men dålig på att kommentera. Min första tanke var att du tyckte veckan gått fort, själv tycker jag den gått sakta för en gångs skull (tro jag har för lite att göra).

Trevlig helg. /Anna

 2010-11-19    09:00:58
 Louise

Har precis hittat din blogg och måste säga att jag blir mycket inspererad av att läsa den. Keep up the good job! Lycka till med allt!

 2010-11-19    11:22:15     URL: http://lhdressyr.blogg.se/
 Blomma

Jo denna vecka har gått superfort!

 2010-11-19    13:05:24
 Helene

Ja, man har slarvat lite med kommenterandet, ska skärpa mig! Jag tycker du skriver intressanta inlägg som är läsvärda, ändra inte på det!

 2010-11-19    14:23:28
 anna

hej. kan du inte berätta vaad du har prioriterat när ni ritat och byggt. vad var viktigast, finns det något som du skulle göra annorlunda när du har levt ett tag i resultatet. även vad du tittar på när du kollar efter ny häst. jätte kul med mycket uppsateringar.

mvh Anna

 2010-11-19    17:01:19
 Sanna

Hanna; Vilken tur, jag tror inte jag är så bra på det där med att provocera - inte medvetet iaf :P Tackar! /Sanna

 2010-11-19    22:41:26
 Sanna

Anna; Du kommenterar ju gansk ofta :P Tänk så olika det kan vara, min har bara försvunnit :S Tack, desamma! /Sanna

 2010-11-19    22:46:42
 Sanna

Louise; Va kul! Tack så mycket! /Sanna

 2010-11-19    22:49:32
 Sanna

Blomma; Ja visst har den, helt sjukt hur dagarna bara försvinner.. :S /Sanna

 2010-11-19    22:50:57
 Sanna

Helene; Du är inte ensam kan jag säga, uppskattas! :) Tack så mycket, jag ska verkligen göra mitt bästa! /Sanna

 2010-11-19    22:56:55
 Sanna

Anna; Hej! När vi projekterade var det viktigast att se till att byggnaden är så säker för hästarna som möjligt, tex så är det nästan omöjligt att anläggningen börjar brinna! Det tycker jag är extremt skönt då att hästarna skulle brinna inne är min värsta mardröm! Sen tog vi bra (vad vi tycker är bra) idér från massor med andra ställen och pusslade ihop allt i en anläggning.

Om jag ska vara ärlig så finns det än så länge inget som jag direkt ångrar eller saknar, men det kanske kan komma att ändra sig med tiden..

Vad jag tittar på när jag letar häst beror lite på vad det är för häst jag ska köpa - en tävlingshäst till mig eller en häst som jag senare planerar att sälja vidare. Men i vilket fall så ska man ju spendera mycket tid med just den individen så jag tycker att det är viktigt att känslan klickar så att säga, man ska verkligen vilja ha just den hästen och man ska vilja träffa den och arbeta med den varje dag under en väldigt lång tid! Det ska alltid vara roligt att spendera tid i stallet! Vill du ha utförligare svar kan jag försöka att skriva ihop nåt inlägg till svar på frågorna? :) Tack! M.V.H./Sanna

 2010-11-19    23:39:16
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se