Go Dutch III

 2010-12-09    10:58:00   av:.



Namn:
Go Dutch III
Född: 1999
e: Gracieux  u: Steinglanz ue: Larinero
Födelseland: Tyskland
Ras: Oldenburger
Kön: Valack
Mankhöjd: ca. 165 cm
Smeknamn: Dutch, Holländaren 
När fick jag honom: Vintern 2009.

Om Dutch:
En extremt vacker kille med underbara gångarter, bland annat en ökad trav som man tappar hakan av! Han är verkligen en genomsnäll häst, men en mycket känslig och explosiv sådan - perfekt enligt mig! Denna Holländare står mig varmt om hjärtat!
Dutch´s tidigare meriter: Dutch var fram till och med år 2009 godkänd hingst i både Tyskland och Holland och har där betäckt mycket. Han har utöver det tävlat en del i lilla rundan.
Meriter med mig: Vi har inte hunnit tävla så mycket än då jag inte haft honom så länge, men vi har placeringar i Medelsvåra klasser och vi har kvalat för att få tävla de Svåra klasserna.
Gör nu: Tränas och tävlas utav mig med det närmaste målet på SM 2011.

 jessi

Har du planer för att han ska fortsätta betäcka någon utav dina ston?

 2010-12-09    15:04:41
 Sanna

Jessi; Nej, han blev tyvärr kastrerad några månader innan vi köpte honom.. Så sorgligt nog kan jag inte betäcka mitt sto med honom även om jag verkligen skulle vilja ha en liten "Go Dutch 4". /Sanna

 2010-12-10    19:43:09
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se