Någonstans i Frankrike..

 2013-05-19    19:24:38   av:.
Nu har jag Äntligen fått Internet anslutning via mobilen igen! I lördags var det fullkomligt regnoväder i Vidauban och min mobil kunde inte alls ansluta till något nät.. 
Jag och Dutch tävlade Inter 1 i detta hemska hemska väder och det gick väl sådär, banorna var täckta av vatten efter ett dygn av konstant ösregn och allt var halt och blött.. Dutchen var inte på topp och jag hade ingen direkt magisk ridkänsla - kan dock ha med att göra att regnet typ piskade hela ansiktet och att tyglarna var som ett gäng hala ålar - men i vilket fall så var travprogrammet, skritten och galoppslutorna hyggligt felfria.. sen surade Dutch ur ngt på de smattrade dropparna och vi fick missar i båda serierna och piruetterna var inget att hurra över då det var mycket blött på den upptrampade medellinjen.. Vi slutade på höga 63 % trots alla missar och placerade oss på en 8e och sista placering. Helt okej med tanke på ritten, men väldigt surt då vi ledde fram till bytesserierna.. menmen det kommer fler tävlingar :) 
Mattias har det gått bra för, Kalundi har vunnit båda sina starter i lilla rundan för hästar mellan 7-9 år och Tsarevitj var placerad som 4a i GP küren för de ekipage som inte ingått i "Nations Cup" klasserna. Även roligt att se när Minna vann GPSen igår och att Tinne blev tvåa! :) 
 
Även om det inte gått helt super för mig och min grabb så är jag jätteglad att vi fick åka hit, så nyttigt för mig att komma ut på såna här tävlingar och bara träna! Det är verkligen helt annorlunda från tävlingarna hemma i Sverige! Ett annat plus är alla nya människor jag fått möjligheten att träffa och lära känna, att åka hem med ett gäng nya bekantskaper som berikar livet är absolut inte fel! :) 
Jag hoppas verkligen att jag får åka till Vidauban nåsta år igen, trots att det är långt så är det verkligen värt det med fina tävlingar (trots att det varit sämsta möjliga väder) och riktigt bra organisation! 
 
Efter att ha proppat latbilen full igen, (nu kunde vi till och med få med Minnas sadelskåp då hästarna har ätit upp de hö vi hade med oss ner) är vi nu påväg genom Frankrike för att ta oss hem! Vi valde att påbörja den långa resan redan idag så att vi anländer till Hviderup på tisdag :)  
 Anonym

Det fina vädret har vi haft i Sverige! Bra att du tänker positivt även om det inte gick så bra som du hoppades:-)

Svar: Ja jag hörde det, kändes dumt att ämna Sverige just den veckan.. ;)
Sanna Nilsson

 2013-05-19    21:14:24
 Idas Eskapader - leker med kameran och perspektiven på dagens hopptävling!

Men som du är inne på själv, vilken fantastisk träningsmöjlighet!
Måste vara ritigt häftigt att åka iväg sådär:)

Svar: Exakt! Det är verkligen superkul att få uppleva dessa tävlingar! :)
Sanna Nilsson

 2013-05-19    21:48:43     URL: http://idaseskapader.se
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se