Danny klar för Falsterbo!

 2013-05-05    00:27:00   av:.
Idag har vi varit i Rimbo och tävlat, min Dannyboy och jag! Och som alltid så lever han upp till förväntningarna min fantastiska 7-åring! Resultatet blev 65 % och vi är därmed kvalade och klara för 7års championatet och Falsterbo Horse Show!! Stolt över honom och över jobbet vi lagt ner tillsammans de senaste åren!
 
Dages start, vilket var en regional St George gick i stort sett bra, lite lång framridning resulterade i att min pålle var lite trött i benen - tror inte att det syns, men jag kände att det inte var optimalt. Det var även fyrhjulings/crossmotorcykels "race" utanför rihuset precis innan och under vår start, de flesta hästar skulle ha dött kan jag säga.. lät förskräckligt. Men inte Danny, han är så makalöst cool! Kände att han spände sig lite uder sadeln och spättsade öronen för att förstå vad det var som lät och varifrån det kom, men mer än så reagerade han inte! Magiskt bra tävlingshäst!!
Programet gick som sagt i det stora hela bra, missade serien i vart tredje vilekt var lite onödigt och dyrt, men å andra sidan satte vi båda piruetterna klockrent med 7or som belöning! Även en 8a på ena skrittpiruetten kändes bra! :)
 
Kan inte ge min duktiga 7åring nog med cred, han är såå extremt schysst! Kan alltid lita på att han gör sitt absolut bästa, nu behöver vi bara öva vidare på detaljer och bli lite starkare så kommer han gå på höga 60 % gång på gång!! :D Det är så kul att tävla när man har en så fin tävlingskompis!
 
Dags att sova för min del, imorgon ska jag agera tränare och rida en massa! God natt kära läsare och ett stort tack till alla er som höll tummarna för oss idag!
 
Två bilder från gårdagens framridning i Hammarö. Tack för lånet av hjälm min fina vän Rebecca och Tack till pappa som tagit bilderna och agerat hästskötare, moraliskt stöd och chaufför båda dagarna!!
 Anonym

Grattis!! Jättefina är ni!

 2013-05-05    13:57:26
 Mia

Grattis!

 2013-05-06    07:26:25
 Marie

Vad roligt att ni är kvalade till Falsterbo! Grattis!!

 2013-05-06    21:48:50
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se