Kvällsmys på S.N.D.C.

 2013-01-14    00:16:00   av:.
Idag blev det kvällridning för min del, var klar lagom tillkvällsfodringen - ganska mysigt att ägna kvällen i stallet! Av någon anledning känns det mer som min hobby, precis som när jag var yngre, när jag går omkring ensam och pysslar. På vardagarna/dagtid då det är personalpå plats och ett schema att följa så blir det mer yrkesmässigt och professionellt - vilket jag älskar då jag är lite av ett kontrollfreak och gillar ordning och reda. Kunde inte trivas bätte med mitt jobb och yrkesval! Men som sagt det är lite mysigt att bara "gå ifrån" arbetet och komma på hur kul det är och hur mysiga hästarna kan vara!
Ikväll så la jag lite extra tid på att frissera Dutch och Danny till exempel (kände mig lite knäpp då jag runt 21.30 ställer mig och fixar manen på andra hästen för kvällen, kanske finns bättre tider att göra det på..), härligt att bara kunna lägga tid på det när det inte finns några direkta "måsten" för kvällen.
 
Alla hästarna som motionerades idag var duktiga, vi var på gott humör hela gänget :)
Speciellt Dutch gick bra, joggade bara lätt, men han visade suktigt upp hur bra han är när han vekligen vill - längtar redan til ett nytt träningspass imorgon och hoppas att den goda känslan håller i sig då!
 
Dags att sova lite nu tror jag, godnatt hörni!
 
Kvällsmys, en lite lat fölunge som diar liggande... Tur att mamma Lisa är snällast i världen!
 Julia

Skulle vara kul att se bilder på din anläggning!

 2013-01-14    14:59:03     URL: http://ohjuliet.blogg.se
 Anna

Hej!
I vilken ålder brukar ni avvänja era föl?

 2013-01-14    19:12:50
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se