Fullspäckad torsdag.

 2013-01-18    00:40:04   av:.
Vilken dag, precis när man inte tror att det kan vara stressigare så drar livet igång med ytterligare en växel! Eller för att ta på mig ansvaret så kan jag säga att jag är duktig på att fixa saker som måste göras, jag hittar hela tiden nya grejer som jag vill eller behöver lägga tid och energi på - jag brukar även dra med min snälla personal i "fallet".
Jag har tjatat ett tag om att boxgallren behövdes puttsas, vilket verkligen var sant, men det tar ganska lång tid att fixa detta på alla 20 boxar så under de senaste veckorna har det inte hunnits med. Idag tog Rebecca, Malin och jag tjuren vid hornen och så fint det blev! Jag Älskar när det är rent och städat! Guldstjärna till oss!
Lite samma sak gällde klippning av hästar, Hernandez och Lisa var i stort behov av att bli av med pälsen. Idag blev det äntligen av och jag och Rebecca tog en häst var för kvällsklippning. Dessa två underbaringar är snällast i världen så det gick jättebra och båda två blev mycket snygga sporthästar - ifrån att vara lurvbollar :P
Så skönt det är såhär på kvällen när man vet att man gjort extra mycket nytta under dagen :)
 
Förövrigt så har jag hunnit med en del motionering av hästarna, bla Dorn, han var som en dröm att rida idag - det går verkligen framåt i träningen för varje dag som går och det gör mig såå glad! Även Rulle glänste, han är fantastiskt fin den där lilla ponnyn!
 
Snart drar en ny dag igång, bara att bita ihop och jobba lite tll ;) Godnatt gott folk!
 
Dorn och lilla Totte. Dorn behöver också klippas, vilket får bli av nästa vecka! :)
 Moa

Vad roligt att det går så bra med Dorn. Skulle vara kul att få se ett filmklipp från när du rider honom.

 2013-01-18    09:44:41
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se