Tisdag hos van Grunsven!

 2012-09-11    23:25:35   av:.
Det har varit en regnig dag här i Holland och då Anky hade lite annat att göra på förmiddagen tränade jag och Mattias inte förns efter lunch.
Förmiddagen ägnade vi till att börja med åt hästana, såklart, vi var som vanligt ute och promenerade dom och ryktade alla tre. Efter en stund i stallet lånade vi den så kallade stallbilen och åkte för att handla, idag körde vi på Holländsk stil och packade i kartonger.. Istället för plastkassar som vi packar våra matvaror i hemma så packar man varorna i pappkartonger här.. Kändes jätte skumt, men det är tydligen typiskt för Holland, det och att man har strössel på mackorna (men det sista har jag inte provat på än..)
 
Efter lunch var det dags för lite efterlängtad ridning, eftersom det fortfarande regnade så red vi inomhus idag - inte mig emot, ridhuset är makalöst fint! Dutch var lite trött, tror att han hade lite träningsvärk från gårdagen, så vi tog det ganska lugnt idag. Tränade igenom samma piruettarbete som de tidigare dagarna och det gick bra, trots att jag stundtals tyckte Dutch blev lite väl matt. Vi gjorde lite slutor i både trav och galopp och det var inga problem alls, resten av tiden ägnade vi åt lite lugnare arbete för att spara på Dutch's krafter som skrittpiruetter och halter samt ryggningar.
Hela träningen följde samam röda tråd som tidigare dagar och allt jag fick höra kände jag igen sen förut, det är skönt att Anky håller sig till samma tydliga instruktioner hela tiden - jag tror att det blir lättare att komma ihåg dom på grund utav det även när jag kommer hem!
Jag är väldigt nöjd med dagens träning också, det känns verkligen som omjag lär mig massor varje pass!
 
Imorgon ska vi rida programdelarna i ett träningspass på morgonen, sista flinslipningen inför tävlingen och sen åker jag, Mattias och hästarna till Luxemburg och tävlingsplatsen imorgon eftermiddag!
 
Nu är det dags att sova, ha det så bra alla glada!
 
 Hanna

Jätte kul att följa din tid hos Anky. Skulle vara jätte kul med lite bilder också

Svar: Bilder kommer den här veckan, bättre sent än aldrig ;)
Sanna Nilsson

 2012-09-12    14:20:13
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se