Semesterdag i ett underbart varmt Holland!

 2012-09-09    23:20:30   av:.
Holland levererar på alla sätt måste jag säga, det har varit underbart väder hela dagen idag, helt klar över 30 grader varmt!
Vi har haft en "semesterdag" då det varit så otroligt bra väder och Anky har varit borta och haft en clinic. Verkadesom om Dutch uppskattat det ännu mer än vad jag gjort för han har bara stått och njutit hela dagen, när jag har tagit ut honom på promenad så har han mer eller mindre släpat benen efter sig och gjort det väldigt klart för mig att han hellre vill stanna och käka gräs... Han är ju för rolig min kära häst, stark vilja och åsikter om precis allt!
Förövrigt så verkar han trivas som fisken i vattnet, precis som jag, han uppskattar att det är lugnt och skönt i stallet och ligger i allt sitt mjuka spån och snarkar - ni ska se hur söt han är!
 
En rolig grej som hände idag och som fick mig att tänka till om hur häftigt det är att vara här, var när jag pratade med Rebecca om läget hemmavid och hon frågade vad jag gjorde.. Mitt svar var "jag står och klappar Salinero.."! Regerade själv på hur konstigt det lät, men det var helt sant, trots att det kändes som om jag drömt hela grejen.. (Kanske en oviktig detalj för er, men ett ögonblick jag vill komma ihåg.. :P)
 
Imorgon är det dags att träna på riktigt igen, ska bli så kul! Jag är taggad till tänderna, ivrig för att få möjligheten att lära mig mer!!
 
Just nu avslutar jag och Mattias denna kväll i dressyrens tecken genom att titta tillbaka på Världscupfinalen från 2009! Riktig inspiration, sitter just nu och dreglar över Ankys ritt med Painted Black - tänk att denna fantastiska ryttare ska stå och träna mig imorgon! Känner mig lyckligt lottad!!
 

Mycket vackert ekipage.
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se