Hästarskötarbloggning #2

 2012-09-14    00:25:53   av:.
Hej igen!
 
Nu är det nog dags att jag skriver några rader igen, jag är lite dålig på det här. Men sen är jag ingen rutinerad bloggerska heller ;)
 
Iaf, denna vecka har verkligen bara försvunnit! Känns inte som man har hunnit med någonting men när jag tänker efter lite har det faktiskt uträttats en hel del.:) De flesta hästarna som står inne har motionerats nästan varje dag, Dorn har vibbats och fått sina dagliga promenader - och dom har kunnat genomförts utomhus då det vart så skönt väder. Trevligt för både Herr Dorn och mig ;) Limbery har fått sprungit på lina och hoppat litet block vilket han tyckte var väldigt kul sen har vi joggat runt lite lätt i ridhuset. Rulle har haft ett liknande schema men med lite mer ridning liksom också Malte som dessutom idag fick sig en uteritt i det fina vädret :) Har tagit hand om Malte "lite extra" dom senaste två veckorna då Biggis är på semester och måste säga att jag blir lite kär i hennes sagohäst - för sagohäst är precis vad han är! Lika snäll som han är stor och gudomligt vacker:)
 
Förövrigt så har vi hunnit med en hel del annat också, med vi menar jag mig själv och Malin som både igår och idag tagit hand om ridsportsbutiken och har då mellan kunderna precis som förra veckan hjälpt mig i stallet. Mycket uppskattat! Liksom förra veckan fick vi städat i sadelkammare, täckesrum, kök osv. Älskar verkligen efteråt när det är rent överallt! Det är väldigt mycket städning och fix nu inför vinter (utöver det som vi försöker göra varje vecka) alla utrymmen ska städas, boxar ska skuras, galler ska tvättas och hagar ska mockas osv. Finns inte mycket tid för sånt på vintern när vi har fullt stall så gäller att hinna allt sånt nu innan alla hästar ska tas in från sommarbetena. Känns dock som att vi kommer att klara det här om vi fortsätter i samma tempo;)
 
Nej nu är det dags att sova! Godnatt på er och på kärt återseende;) Mvh Rebecca
 
Bombar med en massa halvdåliga mobilbilder från de senaste dagarna - som komp för Sannas uteblivna. (Nästan lika spännande som bilder från Anky och Luxemburg va?;)
 








 Anonym

Roligt att höra att det går bra för dig med alla hästar hemma i stallet och va kul för dig att du får rida Sannas fina hästar när hon är borta, det skulle jag också gärna vilja =)

 2012-09-14    09:50:20
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se