Första dygnet i Luxemburg.

 2012-09-13    23:08:39   av:.
Nu har vi varit här på tävlingsplatsen i lite drygt ett dygn, det började inte så trevligt med regn och blåst och hemskheter.. Strömmen fungerade inte alls i nattens oväder så det var verkligen svinkallt i lastbilen, inte alls mysigt med några plusgrader och extrem luftfuktighet!
Det har dock blivit bättre och bättre väder här under dagen, så vi hoppas på lite sol till imorgon :)
 
Idag har vi varit ute och gått med hästarna några gånger - Dutch har varit en vilding som mest flugit omkring i luften, extremt jobbig att gå med med andra ord! Vilket är jätte skumt för såfort han kommit in i boxen såhar han lagt sig i spånet och sovit och varit hur nöjd som helst med livet! Han är så konstig min pärla, men jag måste säga att även jag tycker att det är lite mycigt att bara sitta i spånet och klia honom i pannan när han ligger och snarkar.. :)
 
På eftermiddagen var det dags för veterinärbesiktning, det gick bra trots att Dutch flög och hoppade omkring som någon typ av insekt. Roligt var dock inspektören från FEI kände igenom honom och mig från några av sommarens tävlingar "ni är ett fint par" sa han snällt!
 
När dagens klasser var avslutade öppnades tävlingsbanan så att vi kunde träna på den, det var väldigt fulllt med ca 80 ekipage som skulle träna mellan 18.30 och 19.30. Men det gick hyffsat ändå, inga krockar vad jag såg iaf ;) Dutch gick ganska bra tycker jag, red inte så hårt och lyckades inte hitta känslan som jag haft hos Anky riktigt.. Men det var nog mest för att både Dutch och jag var lite spända pga av att det var så rörigt, det är svårt att hitta "känslan" när man hela tiden måsta vara fokuserad på var alla andra är och vad alla andra gör.. Menmen, vi får ett till träningspass på oss att hitta känslan imorgon innan det är dags för första start på lördag!
 
Imorgon startar Mattias med Brisbane, så då är det dags för mig att agera hästskötare och knopperska ;)
Sov så gott
(ang bilder, så lyckas jag inte ladda upp några från mobilen tyvärr.. ni får se så fort det funkar..)
 
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Designad av www.tinkas.blogg.se